وبسایت نشریه واشنگتن فری بیکن:

مقام های امنیتی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ادعا کردند که شبکه ای از جاسوس های خارجی را کشف کرده اند، یک مقام دولت آمریکا گفت به هر ادعای از تهران نباید واکنش نشان داد.
 
تهران مدعی شد این جاسوسان تلاش داشتند به اطلاعات صنایع نظامی و هوا فضای ایران دسترسی پیدا کنند. این مقام ها مدعی اند در این پرونده دست کم یک جاسوس اسرائیلی به اعدام محکوم شده و چند آمریکایی زندانی شده اند.
 
ادعای این مقام ها در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای این مقام سپاه اظهار نظری نکرده است.
 
یک مقام رسمی در دولت به نشریه «واشنگتن فری بیکن» گفت قرار نیست ما برای هر اظهارنظر مقام های رسمی ایران واکنشی نشان بدهیم.
 
مایکل روبین، مشاور پیشین پنتاگون و کارشناس رژیم های یاغی، می گوید وحشت ایران از جاسوسان می تواند از سوی آمریکا برای ایجاد شکاف در میان رژیم حاکم مورد استفاده قرار بگیرد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی همواره یک رژیم شکاک و پارانوئید بوده است. اما ایدئولوگهای واقعی درون رهبری سپاه پاسداران معنای جدید به پارانویا و بیگانه ترسی داده اند. امیدواریم که این درست باشد و از مزایای پارانوای ایرانی استفاده کنیم.
 
این تحلیلگر افزود اگر ما برای بهره برداری از اختلافات درونی و نفوذ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش نکنیم، نشان می دهد که دستگاه اطلاعاتی و سیاستگذاری ما ناقض است.
 
آقای روبین افزود: « تغییر در ایران بدون سقوط سپاه پاسداران قابل انجام نیست.»

برو به آدرس