بی بی سی:

معاون قوه قضاییه ایران گروهی از معترضان به حجاب اجباری را به مصرف مواد مخدر صنعتی متهم کرد و گفت که اگر ثابت شود کسانی به صورت "سازمان یافته" دست به اعتراض زده‌اند، علاوه بر صدور وثیقه "سنگین"، برای خانواده‌هایشان هم "مشکل ایجاد خواهد شد".

غلامحسین محسنی اژه‌ای، در پاسخ به سوال خبرنگاران، جرم معترضان حجاب اجباری را که به صورت "حساب شده" و "تشکیلاتی" در خیابان حجاب برداشته‌اند، سنگین‌تر از سایر معترضان توصیف کرده و گفته با آنان برخورد سخت خواهد شد.

در چند روز گذشته شماری از معترضان حجاب اجباری که روسری خود را سر چوب زده بودند، بازداشت شدند. پلیس تهران شمار بازداشت‌شدگان در تهران را دست‌‎کم ۲۹ نفر اعلام کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران شماری دیگر از معترضان را متهم کرده که با مصرف "مواد مخدر صنعتی" دست به اقدامات "زشت" زده‌اند یا آن‌که "فریب" خورده‌اند. او جرم این افراد را نسبت به گروه اول سبک‌تر خوانده است.

آقای محسنی اژه‌ای، در پاسخ به سوال خبرنگاران که چه تعداد در این رابطه بازداشت شده‌اند، گفته است که از شمار دقیق بازداشت‌شدگان اطلاع ندارد، اما اکثر این افراد چون به صورت "هدایت شده" اعتراض نکرده‌اند، زود آزاد خواهند شد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، برای بعضی از معترضان که ابراز پشیمانی کرده‌اند، "نه قرار سنگین صادر می‌شود و نه به آنها سخت‌گیری می‌شود و با یک قرار سبک و تعهد آزاد می‌شوند."

برو به آدرس