دویچه‌وله:

زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون اعلام کرد شمار کشته‌های افغان‌های فاطمیون در سوریه به دو هزار نفر می‌رسد و تعداد مجروحین نیز به هشت هزار تن رسیده است. آمار زخمی‌های لشکر فاطمیون برای نخستین بار اعلام می‌شود.

زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون می‌گوید: «این لشکر تاکنون بیش از دو هزار شهید و هشت هزار مجروح فدای اسلام کرده است؛ اما کمتر کسی از فداکاری این دلاوران باخبر است و این نشان ضعف ما در زمینه تبلیغ و جنگ نرم است».

آماری که از طرف مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون درباره ۸ هزار زخمی اعضای فاطمیون ارائه شده برای نخستین بار مطرح می‌شود. اما تعداد کشته‌شدگان لشکر فاطمیون همان آماری است که اواخر سال گذشته رئیس بنیاد شهید ایران اعلام کرده بود. این تعداد قطعا در یک سال گذشته افزایش یافته و میزان تلفات لشکر فاطمیون بیشتر از این است.

محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران، در مصاحبه با روزنامه جوان حدود ۱۰ ماه پیش  (۲۲ اسفند /۱۲ مارس) از کشته شدن بیش از دوهزار تن از "مدافعین حرم" در سال گذشته خبر داد که خانواده‌هایشان تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند. رئیس بنیاد شهید گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای با دادن تابعیت ایرانی، بویژه به گروه "لشکر فاطمیون" موافقت کرده است.

رئیس بنیاد شهید به روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران در آن زمان گفت به ازای هر "شهید" یک خانواده پنج نفره هم تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرد. بدین‌سان در سال گذشته ۱۰ هزار تن تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند.

برو به آدرس