رادیو فردا:

شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه، که مناطق وسیعی از ایران، عراق و مناطق دیگر خاورمیانه را لرزاند از ۴۰۰ نفر گذشته‌است. گزارش‌ها از مصدومیت بیش از ۷۳۰۰ شهروند و تخریب صد در صدی ۱۲ هزار واحد مسکونی حکایت دارند. بسیاری از مردم مناطق آسیب‌دیده دومین شب را در خیابان‌ها سپری کردند.

بنا بر گزارش‌های فعلی از مناطق آسیب‌دیده در پی زمین‌لرزه بین ۴۱۳ تا ۴۴۵ نفر کشته شده‌اند. آمار ارائه‌شده از قربانیان در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها برابر نیستند. دست‌کم ۷۳۷۰ نفر نیز در پی این حادثه زخمی شده‌اند.

پس‌لرزه‌ها نیز طی ساعت‌های گذشته در مناطق غربی، به‌ویژه پیرامون قصر شیرین و سرپل ذهاب، ادامه داشته‌است. در ۲۶ دقیقه بامداد ۲۳ آبان زمین‌لرزه‌ای ۴.۱ ریشتری قصر شیرین را لرزاند. سه ساعت بعد نیز حوالی سرپل ذهاب، شهری که بیشترین قربانیان زلزله ساکن آن بودند، پس‌لرزه‌ای ۳.۹ ریشتری ثبت شده‌است.

گزارش‌ها حاکی‌ست شهروندان سرپل ذهاب، برای دومین شب پیاپی، در خیابان‌ها مانده‌اند. از آن‌جایی که منطقه در حال حاضر سرد است، شهروندان آسیب‌دیده برای گردم کردن خود مجبور به افروختن آتش شده‌اند.

تا ساعت‌های اولیه صبح همچنان گزارش‌هایی از کمبود چادر و مشکلاتی در اسکان موقت آسیب‌دیدگان سرپل ذهاب گزارش شده‌است. خبرگزاری ایلنا برای نمونه گزارش داده «بسیاری از مردم به دلیل نداشتن امکاناتی مانند چادرهای امداد شب را کنار آتش و در خیابان‌ها سپری می‌کنند. این در حالی است که سرمای پاییزی بر این مناطق حاکم شده… مردم همچنان منتظر رسیدن امکانات هستند».

برو به آدرس