رادیو فردا:

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده روز سه شنبه دهم مرداد، از افزایش روند نرخ بیکاری زنان در ١٠ سال اخیر خبر داد و گفت: شاخص نرخ بیکاری زنان دارای تحصیلات عالی٬ «دو برابر» مردان است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فهیمه فرهمندپور با اعلام اینکه ۴۵ درصد زنان ایران «فاقد درآمد» هستند،‌ افزود: «نرخ بیکاری زنان با تحصیلات عالی٬ ٢٣ درصد و در میان مردان ١١ درصد است».

وی این فاصله در ایران را در حال «کاهش» اعلام کرد٬ اما با این حال گفت که «شاخص بیکاری زنان دو برابر مردان است».

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در همین حال٬ از «کاهش» نرخ مشارکت اقتصادی زنان نیز خبر داد و اضافه کرد: «نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سال ۹۲، ١٢.٤ درصد بود. این درحالی است که اشتغال در بخش غیر رسمی با ۲۵ درصد هم فرصت و هم چالش برای زنان محسوب می‌شود».

موضوع نرخ مشارکت اقتصادی زنان و اشتغال آنان در شرایطی مورد اشاره قرار گرفته است که روزنامه شهروند روز هفتم تیر در گزارشی با تیتر «زنانى با حقوق هاى ۱۵۰ هزارتومانى» از «کار زنان تحصیل کرده با دستمزدی کمتر از قانون کار بدون بیمه و قرارداد» نوشته بود: «این روزها دختران و زنــان تحصیل‎کرده که در مهدکودک‎های خصوصی، مطب‎های پزشکان، دفاتر مهندسی و صنف‎های مختلف بازار و... مشغول به کارند، بیشتر از هر دوره دیگری به چشم می‎آیند؛ کارگرانی ارزان که میل به استقلال، اجبار فقر، بیکاری و... آنها را وادار به پذیرش کارهایی با دستمزد پایین، بدون قرارداد و بیمه و شروطی متفاوت کرده است».

برو به آدرس