رادیو فردا:

مصرف «مشروب الکلی دست‌ساز» در شهرستان سیرجان در استان کرمان، به مرگ دست کم ۵ تن منجر شده و ۱۱۴ تن را نیز راهی بیمارستان کرده است که ۵۰ تن از آنان بستری شده اند.

به گزارش خبرگزاری «خبرآنلاین»، محمد صابری، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، روز دوشنبه دوم مرداد گفت: ۵ تن به دلیل «عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی» در سیرجان از عصر پنجشنبه ۲۹ تیر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

وی اشاره کرد که روز شنبه اول مرداد، ۹۹ تن به دلیل «مصرف مشروبات الکلی تقلبی»َ به بیمارستان های سیرجان مراجعه کرده بودند و افزود که این آمار تا صبح روز دوشنبه به ۱۱۴ تن رسید.

بر اساس این گزارش، ۴۶ تن در دو بیمارستان سیرجان و چهار تن نیز در یک بیمارستان شهربابک به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه از افرادی که مشروبات الکلی مصرف کرده اند خواست که به منظور معاینه به بیمارستان مراجعه کنند و افزود: مردم مسمومیت با مشروبات الکلی را جدی نگرفته اند.

آقای صابری همچنین گفت: «مشروب تقلبی آغشته به متانول بوده است».
بر اساس این گزارش، متانول یا الکل چوب به عنوان حلال در محلول های بخش چاپ و تکثیر، چسب ها، رنگ و جلادهنده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان، اعلام کرده است که به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

برو به آدرس