رادیو فردا:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران روز دوشنبه به «اشتباه» خود در مورد لغو تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی اذعان کرده، اما بار دیگر تاکید کرد که افراد دارای تابعیت دوگانه «حق داشتن اموال غیرمنقول را ندارند و دادستان حق دارد اموال غیرمنقول آنها را بفروشد».

حسین نقوی حسینی، سخنگوی این کمیسیون، روز دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه، در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری میزان» افزود که «ما تابعیت دوم افراد دوتابعیتی را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

آقای نقوی حسینی اضافه کرد که «برای این که نشان بدهیم تابعیت مضاعف از نظر ما مذموم است٬ قانون برای افراد دوتابعیتی مجازات پیش‌بینی کرده است».

به گفته وی، «وقتی فردی تابعیتی مضاعف دارد٬ حق داشتن اموال غیرمنقول را ندارد، بنابراین به طور مضاعف نمی‌تواند دارای مسئولیت باشد.»

این نماینده مجلس روز ۱۷ دی‌ماه نیز داشتن تابعیت مضاعف شهروندان ایران را «جرم» خوانده بود.

وی گفته بود که «مطابق قانون مدنی٬ افراد دوتابعیتی که تابعیت کشور دیگری را می‌پذیرند، تابعیت ایرانی آنها لغو می‌شود و در اصل یک‌ تابعیتی» هستند.

با این حال آقای نقوی حسینی روز گذشته این اظهار‌نظر خود را اصلاح کرده و گفت: «من به اشتباه گفته بودم تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی لغو می‌شود» و «تابعیت غیرایرانی [دوتابعیتی‌ها] از نظر ما به رسمیت شناخته نمی‌شود و تابعیت ایرانی آنها پابرجاست.»

این نماینده مجلس به‌رغم اذعان به اشتباه مشخص نکرده است که به موجب کدام قانون افراد ایرانی دوتابعیتی مستوجب مجازات هستند.

برو به آدرس