رادیو فردا:

مدیر دفتر برنامه‌ ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه روز سه شنبه ۱۷ آبان با اشاره به «مشکل تخصیص بودجه» برای ستاد احیای این دریاچه، گفت که برخی پروژه ها با مشکل بودجه مواجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مسعود تجریشی در مورد مقایسه وضعیت کنونی دریاچه ارومیه با مدت مشابه در سال گذشته گفت: «حجم آب نسبت به سال گذشته دوبرابر بیشتر شده است، به لحاظ سطح نیز ۵۰ درصد افزایش داشته‌ایم و تراز آب هم ۴۰ سانتی‌متر بیشتر شده‌‌است، اما وضعیت خیلی امیدوارکننده نیست».

پیشتر وزارت نیرو در اول مهر ماه اعلام کرده بود که بیشترین میزان تغییرات مثبت بارندگی در مقایسه با درازمدت در شش حوضه آبریز ایران مربوط به حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده که در سال آبی نسبت به دوره درازمدت، با ۲۳ درصد افزایش بارندگی همراه بوده است.

سال آبی، دوره زمانی اول مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال آینده را در برمی‌گیرد که میزان بارندگی در این دوره زمانی برای یک منطقه خاص، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

در این ارتباط، عیسی کلانتری، دبیرستاد احیای دریاچه ارومیه، در شهریور ماه در گفت ‌وگو با ایلنا اعلام کرد: دریاچه ارومیه که دو سال پیش حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب داشت، اکنون ۲.۴ میلیارد متر مکعب آب دارد.

او همچنین افزود که وسعت دریاچه ارومیه نیز که دو سال پیش کمتر از یک هزار کیلومتر مربع بود اکنون به ۲۲۰۰ کیلومتر مربع رسیده و شوری آب نیز از ۵۱ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

برو به آدرس