بی بی سی:

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفته است که درباره‌ موضوع ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، این وزارت‎خانه بر اساس قانون مطبوعات عمل می‌کند.

به گفته آقای نوش‎آبادی بنا بر تبصره ۲ قانون مطبوعات اگر نشریه‎ای تخلف کند، دادگاه می‌تواند آن نشریه را تا دو ماه توقیف کند. اما او می‌گوید وزارت ارشاد هنوز مصوبه‌ای در خصوص ممنوع‌التصویر بودن چهره‌های سیاسی که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده باشد و به تأیید رهبر ایران رسیده باشد، دریافت نکرده است.

واکنش آقای نوش‌آبادی به انتشار خبر و عکس مربوط به محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران است که به گفته قوه قضاییه ممنوع التصویر است و رسانه‌هایی که اخبار مرتبط با او را منتشر کنند متخلف محسوب می‌شوند.

به گفته او دستور قوه قضاییه "نظر قضایی" است و وزارت ارشاد فقط مصوبه شورای عالی امنیت ملی که به تائید آیت‌الله خامنه‌ای رسیده باشد را "لازم الاجرا" می‌داند.

محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در پی انتشار دو خبر درباره آقای خاتمی در هفته گذشته به دادگاه ویژه روحانیتاحضار شد و به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه به او تفهیم اتهام شده و با قرار آزاد شده و پرونده‌اش آماده رفتن به دادگاه است.

برو به آدرس