به گزارش سینما ژونال :

خبر صبح دوشنبه ۹ آذرماه سینماژورنال درباره ساخت فیلمی با عنوان “اختلاس” یا “اشتباس” توسط کارگردانی به نام اردشیر احمدی که بیش از هر چیز به واسطه ساخت کلیپهای امیر تتلو خواننده رپ شناخته میشود(اینجا را بخوانید) بازخورد رسانه ای گسترده ای داشت.
 
به گزارش سینماژورنال :  این بازخورد رسانه ای سبب ساز شکل گیری یک سری پرسش و حرف و حدیث پیرامون این پروژه هم شد و اصلی ترین حرفها این بود که بودجه تولید چنین پروژه ای که پروانه ساخت هم نگرفته از کجا تأمین شده است.
 
اردشیر احمدی نویسنده و کارگردان این پروژه که پیش از این سابقه ساخت یک سری مستند و کلیپ را داشته است در گفتگویی با “آی سینما” کوشیده به بخشی از سوالات پیرامون این فیلم پاسخ دهد.
 
جالب است که این کارگردان جوان ادعا کرده برای تولید این فیلم نیاز به بودجه ۱۵ میلیاردی است که نزدیک به ۳ میلیارد آن تأمین شده است. احمدی همچنین به معرفی بازیگر نقش بابک زنجانی که جوانیست به نام حجت خودسیانی هم پرداخته است.
 
از همه عجیب تر خط داستانی فیلم است که در ارتباط با شخص‌ باهوشی است که با پشتکار و مدیریت خوبش از هیچ چیز‌ به همه چیز می‌رسد!!! آیا این کارگردان خواسته با این خط داستانی بابک زنجانی را تطهیر کند؟؟
 
سینماژورنال متن کامل گفتگوی اردشیر احمدی را ارائه می دهد:
 
شما در تصویری در کنار بازیگری شبیه به بابک زنجانی، دیده می شوید. در این پروژه چه نقشی دارید؟
 
من نویسنده و کارگردان این فیلم هستم و عکسی که منتشر شده مربوط به تست گریم و پایلوت یک پروژه بلند سینمایی است که در حال حاضر در تدارک آن هستیم. نام این فیلم همانطور که منتشر شده «اختلاس» بوده است که به تازگی نام آن را به «اشتباس» تغییر داده ایم. البته اسمی از آقای زنجانی در این فیلم نیست و همه حرف و حدیث ها در فضای مجازی فقط گمانه زنی های مخاطبان است. گرچه نمی توانم جزئیات بیشتری در این باره بگویم اما هرگز نگفته ایم که فیلم درباره ایشان است.
 
– این فیلم در حال حاضر در چه مرحله ای است؟
 
فیلم نامه را جلو برده ایم و کارهایی نیز انجام داده ایم. اما هنوز تهیه کننده این فیلم مشخص نیست و مجوزی هم برای آن دریافت نکرده ایم. این پروژه بسیار قوی و سنگین است که برای آن حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد بودجه کرده ایم. البته تا کنون با مشارکت یک سرمایه گذار سه میلیارد از آن تامین شده و با صحبت هایی که با چند تهیه کننده مطرح انجام داده ام، به دنبال تامین باقی این سرمایه هستیم.
 
– ایده این فیلم چطور به ذهنتان رسید؟ چند وقت از نوشتن این فیلمنامه می گذرد؟
 
ایده ساخت این فیلم را از حدود دو سال پیش داشتم، اما از ۶ ماه پیش این ماجرا جدی شد و نوشتن فیلم نامه را آغاز کردم. با تهیه کنندگان مطرح سینما هم جلساتی داشتم و طرحم را عنوان کردم. برخی‌ استقبال کردند و برخی‌ هم تردید داشتند. چون جوان هستم و هنوز نمونه سینمایی ندارم، قرار شد یک طرح آزمایشی از این پروژه آماده کنم که به اصطلاح به آن پایلوت گفته می‌شود. به این ترتیب وارد تولید شدیم و همه چیز به خوبی‌ پیش رفت و انشا‌الله به زودی وارد مرحله اخذ پروانه خواهیم شد.
 
– حضور چه عواملی در این فیلم قطعی شده اند؟ نام بازیگری که عکسش این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود چیست؟
 
بازیگران این فیلم از بازیگران حرفه‌ای تئاتر هستند. البته یکی از آن ها مطرح و شناخته شده است که تا زمان اکران نامی از او نخواهیم برد. این را هم باید بگویم که هر چند بودجه این فیلم بالاست اما بازیگران دستمزد زیادی دریافت نمی کنند و ما تصمیم داریم که ۹۰ درصد بودجه را صرف تولید و کیفیت آن کنیم. بازیگر نقش اول آقای حجت خودسیانی است که این فیلم تجربه اول اوست و تصمیم دارم طی‌ یک دوره ۳ ماهه فشرده او را تبدیل به یک بازیگر حرفه‌ای کنم. البته عوامل پشت صحنه این فیلم نیز ایرانی نخواهند بود و از افراد حرفه ای در این زمینه استفاده می کنم که اطلاعات بیشتر را پس از قرارداد با آن ها اعلام می کنم.
 
– فکر نمی کنید با توجه به سابقه شما در ساخت مستندهای جنجالی برای گرفتن مجوزها به مشکل بر بخورید؟
 
فکر نمی کنم مشکلی‌ پیش بیاید. چون وزارت ارشاد اخیرا اعلام کرده است که ما به سابقه افراد کاری نداریم و به پروژه مجوز می‌دهیم نه به شخص! حالا باید ببینیم در عمل چگونه برخورد خواهد شد.
 
– این برداشت درست است که با پیگیری شما برای ساخت این فیلم، قصد دارید وارد فعالیت های قانونی در حوزه آثار تصویری شوید؟
 
من همیشه دوست داشتم فعالیت مجاز داشته باشم و دوست دارم که در عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی‌، کشورمان در بالاترین سطح دنیا باشد. به نظرم ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط باید از افرادی مثل من که چنین انگیزه و انرژی‌ای دارند حمایت کنند. درواقع من همه زندگی ام را رها کردم و از کانادا به ایران برگشتم. چون تکنیک هایی را یاد گرفته ام که می دانم تا به حال در ایران انجام نشده اند. قول می دهم که این فیلم از لحاظ کیفیت و جلو‌های ویژه سینمای ایران را تکان بدهد. همین جا این قول را می دهم! اما اگر از من حمایت نشود و مجوزهای لازم را دریافت نکنم، چه کسی‌ مسئولیت عقب ماندگی سینما را به گردن می گیرد؟ چه کسی‌ پاسخگوست؟ من می‌گویم می توانم با این فیلم سینمای ایران را متحول کنم، پس راه منطقی‌ این است که حداقل یک بار به من این شانس داده شود. قضاوت با شما!
 
– با توجه به اینکه شما عموما در ساخت کلیپ های موسیقی و مستند فعالیت کرده اید قرار است خیلی جدی به ساخت فیلم سینمایی بلند فکر کنید یا این یک نوع تجربه است؟
 
من اگر تا امروز هم فیلمی در کارنامه ام ندارم، بخاطر شرایط سخت وزارت ارشاد بوده است. فکر می‌کنم مسئولان جدید راهکار‌های بهتری برای جذب جوانان دارند.
 
– داستان فیلم درباره چیست؟
 
داستان این فیلم در ارتباط با شخص‌ باهوشی است که با پشتکار و مدیریت خوبش از هیچ چیز‌ به همه چیز می‌رسد، اما در طی‌ راه دشمنانی پیدا می‌کند که سر انجام به همین خاطر به دردسر می افتد.

برو به آدرس