دویچه وله:

علی رهبری، مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران با ارسال نامه‌ای از حسن روحانی خواست که با حل بحران مالی این ارکستر از تعطیلی مجدد آن جلوگیری کند. وزارت ارشاد نیز تامین مالی را پیش‌شرط ادامه کار این ارکستر خواند.

علی رهبری، مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران خواستار رسیدگی مسئولان کشور به وضعیت مالی و اداری این ارکستر و نوازندگان آن شد.

رهبری در نامه خود به بحران مالی و تنگناهای کاری اشاره کرده و تصریح کرده است که در صورت ادامه وضعیت کنونی امکان تعطیلی کار ارکستر سمفونیک تهران وجود دارد. به گفته رهبری در صورت توقف فعالیت‌های این ارکستر بازسازی و راه‌اندازی مجدد آن "بسیار سخت و شاید غیرممکن" خواهد بود.

متن نامه علی رهبری در خبرگزاری ایلنا در روز ۱۲ آبان منتشر شده است. علی رهبری در آغاز نامه خود به روحانی اشاره‌ کوتاهی به تحصیلات و فعالیت‌های هنری خود کرده و می‌نویسد که این نامه را به نمایندگی از ۱۳۰ نوازنده و خواننده ارکستر سمفونیک تهران تنظیم و ارسال می‌کند.

علی رهبری فعالیت ارکستر سمفونیک تهران را در ارتقای "وجه فرهنگی دولت" ارزیابی کرده و از روحانی تقاضا کرده که برای "شرایط بسیار سخت مالی ارکستر سمفونیک تهران" راه چاره‌ای بیندیشد و از فروپاشی مجدد این ارکستر جلوگیری کند.

برو به آدرس