دویچه‌وله:

مصباح‌ یزدی در مراسم افتتاح یک دانشگاه مجازی، اینترنت و تلفن همراه را "عامل بدحجابی و گرانی و مشکلات فرهنگی" دانست. او مدعی شد که غرب با این ابزار "داستان‌های غربی" را جایگزین "معارف اسلامی" کرده است.

آیت‌الله مصباح ‌یزدی، روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی "امام خمینی"، اینترنت و تلفن همراه را عامل "بدحجابی" و "گران‌فروشی" و "مشکلات فرهنگی بسیار" دانست. این روحانی محافظه‌کار این اظهارات را در مراسم افتتاح یک "دانشگاه مجازی و اینترنتی" بیان کرد.

مصباح ‌یزدی در مراسم افتتاح دانشگاه مجازی "علوم و معارف اسلامی" گفت: «اگر کسی اوضاع اوایل انقلاب را با الان مقایسه کند، مطمئنا با دیدن وضعیت حجاب، گران‌فروشی‌ها و دیگر موارد تعجب می‌کند.»

او افزود:«بالاترین عامل ایجاد این مشکلات در سال‌های اخیر اینترنت و گوشی‌های تلفن همراه‌اند که آثار سوء بسیاری داشتند.»

بیشتر بخوانید: طلاب ایرانی از داشتن گوشی‌های اندرویدی و آیفون منع شدند

مصباح یزدی همچنین ابراز تاسف کرد که اینترنت و ابزارهای فن‌آوری "دشمن" بسیاری از معارف را از جامعه گرفته و آن‌را با "داستان‌های غربی" جایگزین کرده است.

او همچنین با ابراز نگرانی از اینکه جامعه در "شرایط خطرناکی" قرار گرفته است، گفت: «باید مسائل دینی و اعتقادی را به زبان ساده و از طریق کتاب‌های درسی به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.» او همچنین مدعی شد که انسان‌ها بیش از هر زمانی در معرض "بیماری‌های واگیردار روحی" قرار دارند.

 

برو به آدرس