ایران وایر:

از اولین روزهایی که دو رشته فوتبال و فوتسال برای زنان ایرانی راه افتاد، نیلوفر اردلان پای ثابت تمام بازی‌ها و تمرینات این  دو رشته بود. حالا نوزده سال از حضور او در این دو رشته می‌گذارد، دو دوره خانم گل بازی‌های «همبستگی کشورهای اسلامی» شده. سال 88، باشگاه ابوظبی پیشنهاد دستمزد 150 میلیونی و مبلغ ماهیانه 5000 دلار را داد، وقتی او این پیشنهاد را رد کرد ، بسیاری از روزنامه‌های ورزشی جمله «خانم گل به خاطر خانواده و حجاب، پیشنهاد ابوظبی را نپذیرفت» تیتر کردند.

حالا او یکبار دیگر تبدیل به تیتر همه رسانه‌ها شده است. در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی آسیایی فوتسال در مالزی نام او از فهرست تیم ملی خط خورده، علت را خودش در صفحه اینستاگرامش توضیح داده و نوشته همسرم اجازه سفر نداده و پاسپورتم که باید با رضایت او تمدید شود، تمدید نشده است. 

وضعیت نیلوفر اردلان را برای لاله افتخاری نماینده مجلس و عضو فراکسیون زنان مجلس توضیح می‌دهم ....از او می ‌پرسم درباره این کنار گذاشته شدن این قانون نمی‌توانید کاری کنید، با تعجب  جواب می‌دهد: «بله، این شرع مقدس است. حکم شرع است.... او حرفش را با بیان مطلبی از مرتضی مطهری به پایان می‌رساند که تنها درباره سفر زنان نیست بلکه به موضوع خارج شدن آن‌ها از خانه هم اشاره دارد: « شهید مطهری می‌فرمایند مصلحت خانوادگي ايجاد مي کند که خارج شدن از خانه همراه با  رضايت شوهر و مصلحت انديشي باشد، ‌البته مرد هم بايد طبق مصالح خانوادگي نظر بدهد نه بيشتر. امیدوارم نظر همسر این خانم فوتبالیست هم با در نظر گرفتن مصالح خانوادگی باشد.» 

برو به آدرس