خبرگزاری میراث فرهنگی:

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه تجسمی: «کامبیز درمبخش» کاریکاتوریست ایرانی شب گذشته از سفارت فرانسه نشان "شوالیه هنر و ادبیات" دریافت کرد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری CHN سفارت فرانسه در تهراین شب گذشته میزبان هنرمندان ایرانی بود که برای شرکت در مراسم اهدای نشان شوالیه هنر و ادبیات به کامبیز درم بخش به این سفار تخانه رفته بودند.
 
نشان شوالیه هنر و ادبیات توسط سفیر فرانسه در تهران به کامبیز درم بخش اهدا شد.
 
کامبیز درم بخش، کارتونیست‌ 72 ساله از به نام ترین هنرمندان ایرانی است که تاکنون نمایشگاه های بسیاری در کشورهای مختلف دنیا برگزار کرده است و جوایز بین المللی بسیاری در حوزه کاریکاتور از آن خود کرده است.
 
این کاریکاتوریست ایرانی چند روز پیش به رسانه ها گفته بود که «حدود یک سال پیش به من خبر داده شد که قرار است جایزه نشان شوالیه ملی لیاقت به من اعطا شود.» درم بخش اولین ایرانی است که در هنرهای تجسمی این نشان را دریافت کرده است.
 
بزرگمهر حسین پور، جواد مجابی، کامبیز درم بخش، محمود دولت آبادی، محمدعلی جعفریه، حسن کریم زاده از جمله هنرمندان ایرانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
 
نشان هنر و ادبیات" ازجمله جوایز جانبی "نشان ملی لیاقت" است که هر سال به نزدیک به 300 نفر به ترتیب اهمیت در سه بخش فرمانده، افسر و شوالیه اهدا می‌شود.
 
محمود حسابی؛ بنیانگذار فیزیک و مهندسی نوین در ایران، عباس کیارستمی؛ کارگردان سینما، پری صابری؛ کارگردان تئاتر، جلال ستاری؛ اسطوره‌شناس، محمدعلی سپانلو؛ شاعر، شهرام ناظری و محمدرضا شجریان؛ موسیقی‌دان، لیلا حاتمی؛ بازیگر سینما از جمله ایرانی هایی هستند که این نشان را دریافت کرده اند.

بدون شرح، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب کامبیز، میازار موری که دانه‌کش است، المپیک خنده، سمفونی خطوط، اگر داوینچی مرا دیده بود و کتاب‌های مشترک طنزاندیشان امروز ایران و طنزاندیشان امروز ایران در خارج از کشور از جمله کتاب‌های منتشر شده از اوست.

برو به آدرس