زنده‌یاد لری در دوره‌های دوم تا پنجم شورای شهر، نمایندۀ مردم کرمان بود.

دغدغۀ اصلی او در شورای شهر، پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی و مسائل زنان بود.

روان‌شاد لری چندین دوره ریاست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بانوان شورای شهر را برعهده داشت و از جمله کسانی است که در نجات مجسمه‌های استاد صنعتی در موزه هلال‌احمر تهران نقش مهمی را ایفا کرد. چند سال پیش، او، پس از آنکه مطلع شد این آثار بسیار ارزشمند در معرض تخریب قرار گرفته، به تهران اولتیماتوم داد که مجسمه‌ها به کرمان منتقل خواهد شد و در این خصوص، پیگیری‌های مکرری انجام داد تا اینکه موزه و آثار آن در تهران مورد توجه قرار گرفت و مرمت و مراقبت شد.

یکی دیگر از آرزوها و دغدغه‌های لری، ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متکدیان و راه‌اندازی گرم‌خانه‌هایی مناسب و مجهز بود. از دیگر مسائلی که او همواره بر آن تاکید داشت، خواهرخواندگی کرمان با شهری بود که به گفتۀ خودش باید با فرهنگ ما سنخیت و هماهنگی داشته باشد. این عضو سابق شورا همواره شهرهای چون اصفهان را مثال می‌زد که چندین خواهرخوانده دارند و تاکید می‌کرد کرمان نیز باید از این فرصت برای معرفی بیش‌تر خود استفاده کند.

روان‌شاد لری علاوه بر نمایندگی در شورای شهر کرمان، دبیر آموزش و پرورش نیز بود. او دانش‌آموختۀ رشتۀ جامعه‌شناسی بود و در سال‌های اخیر به‌عنوان مدیر دبیرستان دخترانۀ رضوانی‌نژاد مسئولیت داشت.