تنها یک مأمور زندان مراقب برومند نجفی بود

سیده نوشا میرجعفری وکیل محیط بان برومند نجفی خبر از قتل این محیط‌ بان پس از برگزاری جلسه دادگاهش و پیش از سوار شدنش بر ماشین انتقال به زندان داد. به گفته او قاتل فرار کرده است.

وی در تشریح جزئیات قتل محیط‌بان برومند نجفی، اظهار کرد: «حدود ساعت ۱۲ و نیم، یک ظهر امروز بود که پس از برگزاری جلسه دادگاه، پدر مقتول، محیط‌ بان برومند نجفی را هنگام سوار شدن به ماشین انتقال به زندان، به قتل رساند.»

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که قاتل دستگیر شد یا خیر، بیان کرد: «تا جایی که ما دیدیم، قاتل پس از قتل، فرار کرد و رفت. خبری از دستگیری او نبود.»

وی با انتقاد از نبود نیروی کافی برای حفاظت از جان این محیط‌ بان، گفت: «فقط یک مأمور آنجا بود. یک مأمور بود که برومند نجفی را تا ماشین انتقال به زندان همراهی می‌کرد که قاتل با استفاده از این فرصت، این محیط‌ بان را به قتل رساند. حالا بروند و ببینند می‌توانند قاتل را دستگیر کنند یا خیر.»

وکیل محیط‌بان برومند نجفی قتل وی را برنامه‌ریزی شده دانست و تصریح کرد: «فهمیده بودند که حکم قصاص در حال شکستن است به همین دلیل هم با برنامه‌ریزی قبلی این کار را کردند. امروز شرایط را فراهم کرده بودند چراکه خانواده مقتول مقابل دادگاه حاضر بودند. پدر مقتول که حالا قاتل شده هم پس از پایان جلسه دادگاه این کار را کرد.»

میرجعفری افزود: «امروز قاضی دادگاه پس از جلسه، حدود یک ساعت با پدر مقتول (قاتل برومند نجفی) صحبت کرده بود ولی نتیجه‌اش شد قتل برومند نجفی.»

وکیل این محیط‌بان به قتل رسیده، ادامه داد: «دیوان عالی، قتل را شبه عمد اعلام کرده بود و جلساتی که برگزار می‌شد، پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی ما بود. امیدوار بودیم به شکستن حکم قصاص اما این اتفاق افتاد و این محیط‌ بان را به قتل رساندند.»