مدیر محترم صدای آمریکا، جناب آقای انسور

مایلم از فرصت  ارزشمندی که برای خدمت به شما و کشورم در صدای آمریکا به بنده دادید تشکر کنم.

به عنوان کسی که در ایران، در کشوری که تمامی راه های ارتباطی کنترل شده و محدود هستند ، بزرگ شده است، من واقعا معتقدم صدای آمریکا یکی از گرانبها ترین هدایاییست که ما میتوانیم به مردمی بدهیم که در کشورهایی زندگی می کنند که آزادی بیان در آن ها تنها یک رویا نیست، بلکه همان گونه که والدین آرش رحمانپور که به دلایل سیاسی در 19 سالگی در ایران به دار آویخته شد می توانند شهادت دهند، فرق میان مرگ و زندگیست.

از دوران  فعالیت درخشان روزنامه نگاری شما در «سی ان ان»، همواره کار کردن برای شما و آموختن از شما برایم  لذت بخش بوده است. شما یکی از مهربان ترین و صادق ترین افرادی هستید که من می شناسم.جود شما سرشار از درستی حقیقی است و خلوص روح شما از گوهرهای ذاتیست که این سرزمین را از همه نظر دوست داشتنی می کند.

به افراد پرشماری که مجموعه فعالیت های گسترده صدای آمریکا را به حرکت در می آورند؛ از نگهبانان سخت کوشی که امنیت ما را حفظ می کنند ، تا تکنسین های خستگی ناپذیر و گزارشگران بی اندازه مجرب  و مصمم، کار کردن با یکایک شما مایه لذت و سربلندی من بوده است. وجود تک تک شما برای بقای این شبکه خبری و ارتباط آن با کشورهایی که به آن ها می رسد حیاتیست. از شما به دلیل این که برای کسانی که بسیار  کمتر از ما امکانات دارند، این همه اهمیت قائلید ممنونم. تک تک شما در این تلاش برای عدالت و صلح قهرمانانی هستید که دستیابی به مقام آن ها تنها از راه شناخت و آگاهی از این کوشش ها  ممکن است. من هرگز  دوران زیبای کار کردن با این همه افراد دوست داشتنی را فراموش نخواهم کرد.

آقای  انسور؛

شکی ندارم که با تیمی که در کنار خود دارید، بی پروا به تحقق منشور صدای آمریکا برای 123 میلیون مخاطب تخمینی آن در جهان «برای ترویج آزادی و دموکراسی و بالا بردن شناخت از طریق ارتباط چند رسانه ای اخبار و اطلاعات دقیق، بی طرف و متعادل و سایر برنامه ها درباره آمریکا و جهان» ادامه خواهید داد.

من برای شما و تیم مستعد صدای آمریکا بهترین آرزوها را دارم و فروتنانه از شما درخواست می کنم که استعفای این جانب را از اول مارچ (یازدهم اسفند) بپذیرید. در کنار مدیر ارشد اجرایی " استیو ردیش"، که یکی از بهترین ها در این حرفه است، ما کارهای مهمی انجام داده ایم که من تا همیشه به آن ها افتخار خواهم کرد و هرگز اعتمادی که شما برای انجام کارهای بسیار خطیر به من کردید را فراموش نخواهم کرد. اکنون زمان آن است که من به جایگاه اصلی و  فروتنانه خود به عنوان یک روزنامه نگار، برگردم.

باز هم از شما سپاسگزارم که به من اجازه دادید با افتخار به سرزمین و ملتم خدمت کنم.

رودابه بختیار

*****

تشکر مدیر اجرائی صدای امریکا:

دوستان،

مایلم از این فرصت برای تشکر از رودی بختیار و خدمات بسیارش به صدای آمریکا و بخش فارسی استفاده کنم. از برنامه سازی و تربیت استعدادها گرفته تا ارائه مشاوره به من و تدوین روایت های خبری  فوق العاده از سوریه، رودی صد در صد توان خود را در اختیار ماموریت ها و اهداف صدای آمریکا  قرار داد و به خبر رسانی  حرفه ای و بهتر به مخاطبانمان پایبند بود. ما برای او در فعالیت های آینده اش آرزوی موفقیت داریم.

استیو ردیش

مدیر اجرایی صدای آمریکا