طبق گزارشی از خبرگزاری فارس، "[حجت‌الاسلام وحید] جوان مهم‌ترین مسئله‌ای که موسسه حقوق تطبیقی بر روی آن متمرکز شده است را «نقش یهود در تاریخ انبیاء و نقش یهود در تاریخ اسلام و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)» ذکر کرد و گفت: یهودیان در تاریخ دست برده و وقایع تاریخی را بر اساس نظرات خود تغییر داده‌اند که بر همین اساس، موسسه تاریخ تطبیقی، نقش یهود را مورد مطالعه قرار داده است ... این موسسه زیرنظر حجت‌الاسلام طائب به فعالیت‌های پژوهشی می‌پردازد و در این راستا از نظرات علما و مراجع در پیشبرد اهداف خویش بهره می‌برد. ... وی با تأکید بر اینکه تحقیقات نشان می‌دهد یهودیان در تحریف تاریخ مطابق با نظرات خود نقش بسزایی ایفا کردند، تصریح کرد:‌ برای واکاوی واقعیات تاریخی نیازمند راهنمایی مراجع عظام تقلید هستیم تا بتوانیم به ‌صورت جدی‌تر پژوهش خود را در این زمینه ادامه دهیم."

حجت الاسلام مهدی طائب "رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار (قرارگاهی که بعد از جریانات سیاسی سال ۸۸ جهت مقابله با جنگ نرم تشکیل شده‌است)، و از منتقدین جریانهای مقابل انقلاب اسلامی از قبیل: دگراندیشان، جنبش سبز و همچنین جریان انحرافی است."  ایشان متخصص در زمینۀ یهود به حساب می آیند.

در این ویدیو آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی حمایت و خرسندی خود را از آغاز این پروژۀ ارزشی اعلام می دارند.

حجت‌الاسلام وحید

نمونه ای از این تحقیقات ارزشمند تاریخی را می توان در این مقاله که در سایت «مؤسسۀ حقوق تطبیقی» قرار گرفته است یافت که طبق آن نه تنها یهود ملعون دشمن تاریخی اسلام بوده است بلکه مسیحیت را نیز به انحراف کشیده است، بطوریکه "همان اوایل دوران مسیحیّت، یهود با نفوذ دادن پولس در میان آن‌ها، جهان مسیحیّت را با کمال زیرکی در اختیار گرفت. پولس با ظرافت تمام، محتوای انجیل را تغییر داد؛ تا جایی که حتّی نام قدس در منابع مسیحی (عهد جدید)، گاه یهودیّه ذکر شده است. در قرن شانزده میلادی، مارتین لوتر، کار پولس را تکمیل کرد و مسیحیّت کاملاً در اختیار یهود قرار گرفت. یهودیان چنان با ظرافت، افکار و عقاید مسیحیان را تغییر دادند که امروزه بر اثر ترویج آن‌ها، گروهی از مسیحیان معتقدند برای ظهور عیسی علیه‌السّلام، باید قدس تحت حاکمیّت یهود قرار گیرد. این یک تناقض آشکار است که قدس باید در اختیار دشمنان عیسی علیه‌السّلام بیفتد تا آن حضرت در آن‌جا ظهور کند.متأسّفانه امروزه در همه‌ جا حاکمیّت به ظاهر در اختیار مسیحیان، ولی در باطن در دست یهودیان است. کاندیداهای ریاست جمهوری در بسیاری از کشورهای غربی باید در حمایت از یهودیان سخن گویند تا رأی بیاورند. تفکّر یهودی چنان بر افکار جهان مسیحیّت حاکم است که اگر کاندیدای آنان از یهودیان تعریف و تمجید کند، مسیحیان به او رأی می‌دهند. در زمان روم باستان نیز وضعیّت چنین بود، ولی در آن زمان، تدبیر یهودیان، بر حرکت مخفیانه بود."