منظور از "کارپرداز مشکوک" چیست؟
کارپرداز مشکوک یعنی "همه ی ایرانیان" هنوز نمی دانند که این شخص آیا کارپرداز آمریکاست یا انگلیس یا کشور دیگر. یا وابسته به چه دستگاه و یا دنباله روی کدام فرد و گروهی است. ویا خیلی چیزها که مجهول است: پدر و مادرش کیست و پرسش های دیگر و غیره و غیره...
All-Iranians

١۵ - معصومه ابتکار
نیلوفر ابتکار معروف به معصومه ابتکار (زادهٔ ۱۳۳۹خ / ۱۹٦۰م، تهران) از اعضای مؤسس جبهه مشارکت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران است. معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ وارد هیئت دولت شده‌است. او بیشتر به‌خاطر نقش خود در تصرف سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و ۸ سال ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و ریاست مجدد وی بر این سازمان در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی معروف است. او همچنین به مدت هفت سال در شورای شهر تهران عضویت داشته است. بنیاد جهانی انرژی، معصومه ابتکار را به دلیل "تعهد و احساس مسئولیت در قبال حفظ کره زمین" منتخب دریافت جایزه معنوی یک عمر دستاورد این بنیاد معرفی کرد. ولفگانگ نیومن، بنیانگذار این جایزه، چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ (۲۹ ژانویه ۲۰۱۴) در آیینی در تهران این جایزه را به ابتکار تحویل داد.
معصومه ابتکار فرزند تقی ابتکار است. معصومه ابتکار به همراه والدین خود شش سال در شهرهای فیلادلفیا و ماساچوست در آمریکا اقامت داشت. پدرش، تقی ابتکار، دومین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران پس از انقلاب اسلامی ، دانش‌آموخته دانشگاه پنسیلوانیا بود. معصومه ابتکار، تحصیلاتش را در ایران در مدرسه بین‌المللی ایران زمین ادامه داد و در سال ۱۳۵٦ وارد دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندسی پتروشیمی شد. اما در سال ٦۰ تغییر رشته داد و لیسانس خود را از دانشگاه بهشتی در تکنولوژی پزشکی، فوق ‌لیسانس و دکترا را در رشته ایمنی‌شناسی (ایمونولوژی) از دانشگاه تربیت مدرس گرفت. بعداً عضو هیئت علمی همین دانشگاه شد. معصومه ابتکار با سید محمد هاشمی ازدواج نموده وحاصل ازدواجشان دو فرزند می باشد. معصومه ابتکار از دانشجویانی بود که در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا مشارکت داشت و در سفارتخانه به «سیستر مری» یا «خواهر مری» معروف شد، او به دلیل تسلط به زبان انگلیسی به عنوان سخنگوی گروگانگیران معرفی شد.
ابتکار در شورای سردبیری روزنامه کیهان انگلیسی به فعالیت مطبوعاتی پرداخت و سپس امتیاز فصلنامه فرزانه را گرفت و به انتشار آن پرداخت. او طی سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ به تشکیل موسسه مطالعات وتحقیقات مسایل زنان اقدام کرد. ابتکار در آستانه برگزاری چهارمین کنفرانس جهانی زن (پکن - ۱۹۹۵)مسئولیت دفتر هماهنگی سازمان‌های غیردولتی زنان و نیز نایب رییس کمیته ملی این کنفرانس را عهده دار شد. او در سال ۱۳۷۵ با تشکیل شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان در ایران به عنوان رییس این شبکه انتخاب شد.
در حال حاضر ٤٨ مقاله ی علمی در سایت اسکوپوس به نام معصومه ابتکار قابل مشاهده‌است. اما مقاله علمی چاپ شده توسط او در یکی از مجلات توسط محققین پروژه کشف دستبرد علمی دانشگاه تکزاس آمریکا با این اتهام که ۸۵٪ آن مشابه مقالات دیگر علمی است یک مقاله تقلیدی شناخته شد. ابتکار طی نامه‌ای خطاب به محققین پروژه از خود در برابر اتهامات وارده دفاع نمود... نشریه نیچر در یکی از شماره‌های بعدی خود گزارشی از بازتاب این حادثه در ایران به چاپ رساند که در آن یکی از نویسندگان مقاله اصلی اعلام کرده‌است از توضیحات ابتکار قانع نشده‌است و گفته‌است: «مقاله کپی واقعی از کارهای دیگران است و حتی غلط‌ های نگارشی نیز کپی شده‌است».
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87_%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1

معصومه ابتکار در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا حدود ٢٠ سال داشت و شاید در همانجا با سید محمد هاشمی (دیگر کارپرداز مشکوک) روی هم ریخت و همین امر منجر به ازدواج آنها شد.
All-Iranians

ایران، آلوده ترین هوا در جهان: مقاله ای از جلال ایجادی
http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=30522
 
معصومه ابتکار سالها ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و ریاست مجدد بر این سازمان در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی داشته است. از قرار معلوم معصومه ابتکار هیچ گامی برای کنترل آلودگی هوا  و یا کاهش آن بر نداشته است.
All-Iranians
 
١٦ - سید محمد هاشمی


خیلی چیزها در مورد این کارپرداز مجهول است: پدر و مادرش کیست، تحصیلاتش چیست و پرسش های دیگر و غیره و غیره...
All-Iranians

ناگفته های تسخیر سفارت آمریکا در گفتگو با سید محمد هاشمی یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام:
سیدمحمد هاشمی با اشاره به واقعه ی ۱۳ آبان ۵۸ گفت: روشن نبود که پیامدهای منفی این حادثه بیشتر است و یا دستاوردهای آن. به همین دلیل نیز تسخیر سفارت در حالت خوف و رجا انجام شد. امام نیزمعیار انقلاب بود و نظر ایشان مهم بود. ما تصور می کردیم که بلافاصله لطمه می خوریم و یا دستگیر می شویم؛ اما اینگونه نشد و امام با نامیدن این واقعه به «انقلاب دوم» آن را مورد تائید قرار دادند. وی با اشاره به نقش امام در وقوع حادثه تسخیر سفارت آمریکا، گفت: برخی معتقدند که اگر این عمل با موافقت امام انجام نمی شد، به موفقیت نمی رسید، اما با قاطعیت می گویم که امام از وقوع این اتفاق اطلاع نداشتند! پیام ایشان در سه روز قبل از تسخیر که بر گسترش مبارزه ی دانش آموزان، دانشجویان و مردم با استکبار تاکید کردند، کلید این عمل بود!
http://revolution.shirazu.ac.ir/?p=13419

سید محمد هاشمی همسر معصومه ابتکار کە بە دلایلی خاص از یکی از ارگانهای مهم کنار گذاشته شده بود  بە همراه همسر خود (معصومه ابنکار) و چند نفر از دوستانشان در سال ۱۳٦۹ شرکتی را در زمینه صادرات و واردات تاسیس می نمایند و محمد هاشمی بە عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب می گردد. شرکت صنعتی تبت با مسئولیت محدود بە شماره ثبت ۵۷۸۶۷ در تاریخ ۱۳۶۹/۴/۳۱ با افزایش سرمایه شرکت بهزاد هاشمی، محمد هاشمی و  معصومه ابتکار و افسانه السادات میری را بە عنوان سهام دار معرفی می نماید. در اینجا بە یکی از دهها قرارداد صوری و تخلفات این شرکت در سال ۱۳۷۲ کە منجر بە حیف و میل مبالغ بسیاری از استانداری تهران و بیت المال شد، می پردازیم... بیشتر:
http://www.momtaznews.com/%D8%A7%D8%B2%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B2%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D8%B4%D8%AA/

مهندس سيد محمد هاشمي به عنوان مديرعامل توزيع نيروي برق تهران بزرگ معرفي شد... گفتني است مهندس هاشمي پيش از اين به عنوان مديرعامل برق منطقه اي مازندران، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شمال غرب تهران و مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قم خدمت كرده است.
http://www.mazrec.co.ir/fa/index.php?option=com_content&task=view&id=1895&Itemid=73

قسمت های قبلی کار پردازان مشکوک:
١ - تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3124/
٢ - هومن مجد
http://iroon.com/irtn/blog/3135/
٣ - امیر حسین موسویان
http://iranian.com/posts/view/post/24555
و اینجا : http://iroon.com/irtn/blog/3149/
٤ - اکبر گنجی
http://iroon.com/irtn/blog/3158/
۵ - بقیه ی اطلاعات جالب در مورد تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3179/
٦ - هوشنگ امیراحمدی
http://iroon.com/irtn/blog/3197/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/1861
٧ - محمد جواد ظریف
http://iroon.com/irtn/blog/3203/
٨ - سعید جلیلی
http://iroon.com/irtn/blog/3216/
٩ - احمد جنتی
http://iroon.com/irtn/blog/3232/
١٠ - مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
http://iroon.com/irtn/blog/3826/
١١ - «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ی ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3860/
١٢ - محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3869/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/30209
١٣ - حمید ابو طالبی
http://iroon.com/irtn/blog/3910/
١٤ - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3925/
 

نظر شما چیست؟