منظور از "کارپرداز مشکوک" چیست؟
کارپرداز مشکوک یعنی "همه ی ایرانیان" هنوز نمی دانند که این شخص آیا کارپرداز آمریکاست یا انگلیس یا کشور دیگر. یا وابسته به چه دستگاه و یا دنباله روی کدام فرد و گروهی است. ویا خیلی چیزها که مجهول است: پدر و مادرش کیست و پرسش های دیگر و غیره و غیره...
All-Iranians

اسحاق جهانگیری در ۲۰ دی ۱۳۳۵ در کوهشاه در شمال شرق استان هرمزگان زاده شد. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، در دانشگاه کرمان به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی فیزیک و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف شد. وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ در سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی ریگان بم کار خود را شروع و بعد از مدتی به عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی پس از آن به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب و تا اواسط ۱۳٦۳ در جهاد کشاورزی مشغول بود. اسحاق جهانگیری در سال‌های ۱۳٦۳ تا ۱۳۷۰ در دور دوم و سوم مجلس نماینده ی جیرفت بود. وی در سال ۱۳۷۱ در دولت "هاشمی رفسنجانی" به سمت استاندار استان اصفهان منصوب شد و به جای غلامحسین کرباسچی نشست. وی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی بود و هم‌اکنون نیز عضو شورای مرکزی آن است. اسحاق جهانگیری در دولت "سید محمد خاتمی" در سال ۱۳۷٦ به عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شده و بعد از ادغام وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات به عنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شد. "حسن روحانی" رییس جمهور فعلی ایران طی حکمی در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ اسحاق جهانگیری را به معاونت اول خود منصوب کرد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D9%82_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C

هاشمی رفسنجانی یکی از کارپردازان انگلیس در ایران است
http://iranian.com/posts/view/post/19163
حسن روحانی یکی از کارپردازان انگلیس در ایران است
http://iranian.com/posts/view/post/15817

سایر سوابق اجرایی و فعالیت‏ها
١ - عضو هیئت ‌مدیره صدرا: به گزارش خبرگزاری فارس در مهر سال ٨٤، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران، اسحاق جهانگیری به عنوان نماینده شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در هیئت مدیره شرکت صدرا معرفی شد.
http://shakhsiatnegar.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D9%82-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-0
شرکت صنعتی دریایی ایران، که به اختصار صدرا خوانده می‌شود، نام یک شرکت صنعتی ایرانی است، که در حوزه صنایع دریایی فعالیت می‌کند. شرکت صنعتی دریایی صدرا از بزرگ‌ترین پیمانکاران طرح ‌های نفت و گاز ایران است. نخستین بار شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی در سال ۸۲ اقدام به خریدن ۳۵ درصد سهام  شرکت صدرا به ارزش ۴۰۷ میلیارد تومان کرد. اما به فاصله شش سال آن را با ضرری هنگفت به دست قرارگاه خاتم‌الانبیا سپرد. به این معنی که ۵۱ درصد سهام صدرا را به بهای ۷۶ میلیارد تومان به این قرارگاه فروخت. صدرا که در سال ۱۳۸۸ شرکتی زیان ‌ده با حجم بالای بدهی بود، توسط رستم قاسمی وزیر نفت سابق و فرمانده کنونی قرارگاه خاتم‌النبیا ۵۱ درصد سهام آن خریداری شد، تا با خارج کردن این شرکت از صنعت کشتی‌سازی، جلوی زیاندهی آن را بگیرد. در مرداد ۱۳۹۲ قرارگاه خاتم‌الانبیا ۶۲ درصد سهام شرکت صدرا را برای سومین بار به یک شرکت خصوصی واگذار کرد. صدرا به یک پیمانکار خصوصی به نام "آباد راهان پارس" که عمدتاً در حوزه ساختمان‌سازی و پیمانگاری نفت و گاز فعالیت دارد، واگذار شد. در پی این واگذاری، مدیر عامل پیشین صدرا، مهدی اعتصام نیز جای خود را به فرزاد اناری، عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی "آباد راهان پارس" داد. شنیده‌ها حاکی از این است که این شرکت در حال حاضر نیز در زیرمجموعه ی سپاه قرار دارد و تنها با فروختن صوری سهام آن به شرکت "آبادراهان پارس" قصد افزایش قیمت سهام این شرکت را داشته‌اند. مدیریت این شرکت نیز در اقدامی بی سابقه نسبت به تعدیل بیش از ۷۰ درصد از نیروی کار و متخصص این شرکت اقدام کرده است و سعی دارد تا با کاهش چشمگیر نیروی انسانی، ارزش سهام را به نفع خود بالا ببرد. پیش بینی می‌شود سهام این شرکت با رشدی که پس از تعدیل ها خواهد داشت، بار دیگر به طور گسترده در بورس عرضه شود و با فروش آن‌ها به مردم، منبع مالی قابل توجهی به نفع شرکت صوری "آبادراهان پارس" و در واقع سناریو نویس این طرح؛ "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" ضبط شود. تعدیل نیروی انسانی در شهریورماه ۱۳۹۲ در دستور کار مدیریت جدید این شرکت قرار گرفته است.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_(%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D8%A7)
٢ - اسحاق جهانگیری عضو هیئت علمی بنیاد باران است.
بنیاد باران موسسه‌ای غیردولتی است که سید محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران، پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری با همکاری چند تن از وزیران و استانداران پیشین ایران راه‌اندازی کرد. بنیاد باران نام اختصاری «بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران» است.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF_%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86
سید محمد خاتمی یکی از کارپردازان انگلیس در ایران است
http://iranian.com/main/blog/all-iranians-103.html

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه کشاورزان ایرانی با مشکلات عدم فروش محصولاتشان مواجه هستند، اذعان کرد: از چند سال گذشته میوه ی خارجی در بازار ایران راه یافت و مردم با خرید محصولاتی مانند سیب انگلیسی و بادمجان فرانسوی به کشاورزان داخلی ضربه اقتصادی زدند و از تولیدکنندگان کشاورزان خارجی حمایت کردند
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920322000129

کارپردازان مشکوک اکثرا نعل وارونه می زنند و برای رد گم کردن از خرید محصولات خارجی (مانند سیب انگلیسی و بادمجان فرانسوی) توسط مردم انتقاد می کنند!
All-Iranians

قسمت های قبلی کار پردازان مشکوک:
١ - تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3124/
٢ - هومن مجد
http://iroon.com/irtn/blog/3135/
٣ - امیر حسین موسویان
http://iranian.com/posts/view/post/24555
و اینجا : http://iroon.com/irtn/blog/3149/
٤ - اکبر گنجی
http://iroon.com/irtn/blog/3158/
۵ - بقیه ی اطلاعات جالب در مورد تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3179/
٦ - هوشنگ امیراحمدی
http://iroon.com/irtn/blog/3197/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/1861
٧ - محمد جواد ظریف
http://iroon.com/irtn/blog/3203/
٨ - سعید جلیلی
http://iroon.com/irtn/blog/3216/
٩ - احمد جنتی
http://iroon.com/irtn/blog/3232/
١٠ - مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
http://iroon.com/irtn/blog/3826/
١١ - «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ی ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3860/
١٢ - محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3869/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/30209
١٣ - حمید ابو طالبی
http://iroon.com/irtn/blog/3910/

نظر شما چیست؟