با حضور مراجع تقلید؛ مدرسه علمیه آیت‌الله خوانساری در قم افتتاح شد خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه آیت‌الله خوانساری با حضور صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی و شماری از مسؤولان و شخصیت های برجسته حوزوی افتتاح شد. بر اساس این گزارش، در این مراسم  سید محمدباقر خوانساری،‌ حسینی بوشهری، مقتدایی، خاتمی، کعبی، هادوی تهرانی، علوی بروجردی، غروی، شهرستانی،  سید حسن خمینی و جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه نیز حضور داشتند.
سید محمدباقر خوانساری تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله خوانساری در این مراسم در سخنانی کوتاه، گفت:امیدوارم این مدرسه مورد توجه امام زمان(عج)قرار گیرد و علمای بزرگ شیعه در اینجا تربیت شده و خیر و برکت این مدرسه به دنیای اسلام برسد.
سید محمدکاظم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی با بیان این که امکانات مناسب به پیشرفت علمی طلاب کمک می ‌کند، گفت:با امکانات مناسب نتیجه دهی طلاب بیشتر می شود و بجای این که فکر و ذهن آنها به مسائل جنبی بپردازد مشغول درس و بحث می ‌شود.
صالحی خوانساری خطیب  حوزه علمیه نیز در این مراسم طی سخنانی، گفت:‌ بهترین عمل عالم دینی این است که برای مساکین دین پناهی درست کند. گفتنی است، سیزده نفر از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله خوانساری به دست آیت‌الله سید محمدباقر خوانساری تولیت مدرسه معمم شدند.
مدرسه علمیه آیت الله خوانساری در بلوار جمهوری شهر مقدس قم، جنب مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی واقع شده است.
http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=184305
 

 

طلبگي در حجره هايي با فناوري مدرن گزارشی از مدرسه علميه آيت الله خوانساري

تختخواب تاشوي اتاق را جمع مي کند و مثل کمد داخل ديوار جا مي دهد. قبا و عبايش را مي پوشد. جلوي آينه عمامه را روي سرش مي گذارد و آن را تنظيم مي کند بعد از جيب بغل قبا شانه اي کوچک درمي آورد و ريش تُنُکش را صاف مي کند. نگاهي به ساعت مي اندازد، هنوز تا شروع کلاس درس يک ساعتي وقت باقي است. کيفش را برمي دارد و از حجره خارج مي شود بالکن را تا رسيدن به ورودي آسانسور طي مي کند. دکمه را فشار مي دهد و در که باز مي شود سلام عليکم گويان وارد مي شود. دو طلبه ديگر حاضر در آسانسور جوابش را مي دهند: «عليکم السلام» دکمه طبقه همکف را مي زند. همين طور که آسانسور در حال پايين رفتن است از جلوي چشمش چلچراغ بزرگ آويزان شده از سقف بالامي رود. در آسانسور باز مي شود و از همان جا راهش را مي کشد سمت اتاق اينترنت، کنار حوض و روي صندلي هاي سبزرنگ کف لابي ساختمان، شش نفر از طلاب دو نفر دونفر نشسته و مشغول صحبت هستند. حوض آب با سنگ هاي مرمر سبز مات مواج در نوري كه از سقف شيشه اي بر آن مي تابد ، مي درخشد. و فواره ها هم به آب موج مدام مي دهند. لبه حوض و گوشه گوشه حياط هم گلدان هايي به گل نشسته به تناوب چيده شده. وارد اتاق اينترنت که مي شود حدود نصف کامپيوترها پر شده است، صاف مي رود پشت يکي از سيستم ها مي نشيند و صفحه اي را باز مي کند، تايپ مي کند...
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2830351

نظر شما چیست ؟