بازخوانی بخشی از داستان کهنه‌ی مرگ بر آمریکا

من مخالف حرکت‌های صحیح دیپلماسی نیستم، بنده معتقدم به همان چیزی که سال‌ها پیشنامگذاری شد به نرمش قهرمانانه* …
۱۳۹۲/۶/۲۶ – در ملاقات با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سال‌ها پیش:

کساني كه دم از مذاكره‌ی با آمريكا مي‌زنند، يا از الفباي سياست چيزي نمي‌دانند، يا الفباي غيرت را بلد نيستند؛ يكي از اين دو تا است. در حالي كه دشمن اين‌طور اخم مي‌كند، اين‌طور متكبّرانه حرف مي‌زند، اين‌طور به ملت ايران اهانت مي‌كند، تصريح هم مي‌نمايد كه مي‌خواهد عليه اين نظام و اين كشور و منافع آن اقدام كند، عدّه‌اي در اين‌جا ذليلانه و زبونانه مي‌گويند: چه كار كنيم؛ برويم، نرويم، نزديك شويم، با آنها صحبت كنيم، درخواست كنيم، خواهش كنيم؟! اين اهانت به غيرت و عزّت مردم ايران است؛ اين نشانه‌ي بي‌غيرتي است؛ اين سياست‌مداري نيست. سعي مي‌كنند رنگ و لعابي از فهم سياسي به كار خود بدهند؛ نه، اين درست ضدِّ فهم سياسي است.
۱۳۸۱/۳/۱ – سخنرانی سید علی خامنه‌اي در جمع فرماندهان سپاه و ارتش و اقشار مختلف مردم به مناسبت سالروز آزادی خرّمشهر
ما امروز در شرایط شِعب ابى‌طالب نيستيم؛ ما در شرایط بدر و خيبريم.
۱۳۹۰/۱۰/۱۹ – در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی
هم آمريكا بداند، هم دست‌ نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژيم صهيونيستى در اين منطقه بداند؛ پاسخ ملت ايران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلكه هرگونه تهديدى، پاسخى خواهد بود كه از درون، آن‌ها را از هم خواهد پاشيد و متلاشى خواهد كرد.
۱۳۹۰/۰۸/۱۹ – سخنرانی در دانشگاه افسرى امام على نیروی زمینی ارتش
تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز مي‌شود.
۱۳۹۰/۱۱/۱۰ – در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی جوانان و بيدارى اسلامى با علی خامنه‌ای
حقيقتاً انتخابات، سيلى به چهره‌ى دشمنان اين ملت است. حساسيتش از دفعات قبل هم شايد بيشتر است؛ به خاطر اينكه تيرهاى موجود در تركش استكبار عليه شما مردم تمام شده. هرچه مي‌توانستند، ضربه زدند.
۱۳۹۰/۱۲/۱۰ – سخنرانی در دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران
تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به سوى آرمان‌ها ذره‌اى منحرف شود.
۱۳۹۰/۰۲/۰۳ – سخنرانی سید علی خامنه‌ای در سفر به استان فارس

* اشاره‌ی مقام معظم رهبری به کتاب صلح الحسن نوشته‌ی راضی آل یاسین است که توسط خود او زیر عنوانصلح امام حسن پرشكوه ‌ترين‌ نرمش‌ قهرمانانه‌ي‌ تاريخ به فارسی ترجمه شده بود.
خاطرم هست در اولین جمعه‌ی بعد از اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی، موسوی اردبیلی خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران را به سخنرانی در ارتباط با صلح حدیبیه اختصاص داده بود!