پای یک لینک از وبسایت کلمه که در آن متن سخنرانی حسن روحانی در سازمان ملل نوشته شده و ویدیوی آن نیز گذاشته شده، عده ای از هموطنان در وبسایت بالاترین نظراتی گذاشته اند که، فارغ از اینکه افراد در این خصوص چگونه می اندیشند، خواندن آنها عاری از لطف نیست. اینها چند تا از پیامهاست:

 

رأی ۳گزارشailinحدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
حسن روحانی هم گفت: آینده روشن است …
(به یاد میرحسین موسوی)
.
فقط همین قسمت سخنرانی خوب بود!
رأی ۲گزارشsepehrfحدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
خصمانه شروع کرد. آخرش ملایمتر شد
رأی ۷گزارشdara2010حدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
حرفهای روحانی هیچ نکته تازه ای برای دنیا نداشت رضا سیاح سی ان ان هم گفت قبلا برای این سخنرانی خیلی تبلیغ شده بود و انتظارها زیاد بود روی هم رفته روحانی همان چیز هایی را که همه انتظار داشتند گفت و همین
رأی ۸گزارشskepticalحدود ۱۹ ساعت قبل گفت:
 
آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه باری نقض می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی گناه فلسطین می رود، خشونت نهادینه ای را به نمایش می گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می آید.

فلسطین به تو چه حسن؟ 
گفتمان های تبلیغاتی و بی اساس دین ستیزانه، اسلام هراسانه، شیعه هراسانه و ایران هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.
این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است. یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است.

عجب! یعنی واقعا اسلام به خطر افتاده؟
رأی ۱۰گزارشskepticalحدود ۱۹ ساعت قبل گفت:
 
تروریزم و کشتن انسان های بی گناه، اوج افراط و خشونت است. تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت ها و افراط هائی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی گناه صورت می گیرد نیز محکوم است. در اینجا باید از ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط جنایتکاران نیز سخن بگویم. آنها به چه جرمی ترور شدند؟

حسن جان نظرت در مورد ترور های سال 88 وسط خیابون چیه؟ نظرت در مورد کشتن ندا ها چیه؟ نظرت در مورد ترور فروهر ها چیه؟ نظرت در مورد قتل های زنجیره ای چیه؟ آیا اونها محکوم شدند؟ آیا شما شخصا محکومشون کردی؟ یا این که نه تنها ازشون حمایت کردی، که همین چند روز پیش هم گفتی "شبهات در مورد انتخابات 88 (قتل نداها و سهراب ها و کهریزکی ها) شسته شد"؟
رأی ۱۱گزارشhadiuk2013حدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
من نمی دونم چرا اینها اینقدر پیچیده حرف میزنن؟ من که فارسی زبان بودم فهم حرفاش برام مشکل بود... مخصوصا نیمه اول سخنرانی... دلم بحال مترجم بدبخت همزمان سوخت... حرفهای اوباما که انگلیسی حرف میزد سلیس تر و مفهوم تر بود... اینا عادت به پیچوندن دارن ذاتاً...
رأی -۱گزارشstanleyحدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
مردم عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود نکنیم

تهدید به محو کردن یک کشور دیگر دقیقا اسمش چیه؟ دعوای سیاسی؟!
رأی -۳گزارشailinحدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
علی مهتدی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی: سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، سه نکته اصلی داشت:
ـ اعلام آمادگی برای شروع مذاکرات هسته‌ای به شکل جدی
ـ اعلام آمادگی برای رفع نگرانی‌های کشورهای غربی در پرونده هسته‌ای به شرط ادامه غنی‌سازی اورانیوم در داخل ایران.
ـ دعوت به گفتگوی مستقیم با آمریکا
.
هر سه نکته به خصوص موضوع سوم، جدید اما قابل پیش‌بینی بود. انتظاری فراتر هم از روحانی وجود نداشت و در کل حتی تحقق یکی از این سه نکته هم تحولی ریشه‌ای در سیاست‌های جمهوری اسلامی است.
رأی ۱گزارشmns2000حدود ۱۷ ساعت قبل گفت:
 
"علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم"
!!!!!!???????
رأی -۱گزارشailinحدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
امیر مصدق کاتوزیان:مهم ترين نكته در نطق روحانى در مجمع عمومى سازمان ملل به نظرم اين بود كه آمريكا و غرب تغيير رويكرد رو به روشنى در موضعگيريهايش مى بينند: تاكيد بر اعتدال و تعامل و آماده بودن براى حل مساله هسته اى و بحران سوريه. به علاوه دفاع از فلسطينى ها بدون حمله مستقيم به اسرائيل. تاكيد ديگرى هم از اول بر ثبات گذاشت با تكرار جمله معروف ژانويه ١٩٧٨ جيمى كارتر در تهران : ايران جزيره ثبات است در يكى از ناآرام ترين مناطق جهان. من انتظارى بيش از اين نداشتم. آنطورى كه من ديدم همه تا آخر با خيال راحت سر جايشان نشسته بودند.
رأی ۴گزارشarcheopteryxحدود ۱۸ ساعت قبل گفت:
 
نيمه اول سخنراني همون حرف هاي تكراري سي سال گذشته و گله گذاري و رجز خواني بود و فرق چنداني با نطق هاي احمدي ن‍ژاد نداشت.
قسمت هاي آخر هم واژه پردازي و حرف هاي خوشگل پاستوريزه بود و تلاش براي مطرح كردن نسخه جديد "گفتگوي تمدنها" اين بار به اسم "صلح جهاني"( مثل اينكه تا حالا تو دنيا هيچ كس عقلش به صلح نرسيده !). البته باز خوبه راجع به مديريت جهان و از اين لاف در غربت ها چيزي نگفت.
تنها جاي بدرد بخورش كه چيزي دست سياستمدار غربي مي اومد، قسمت وسط بود در مورد آمادگي براي صحبت با آمريكا و حل مشكلات دو طرف.
اين حسن آقا كه مي گه صحبت هاي اوباما رو با دقت گوش دادم خوبه يه كم هم ياد مي گرفت. طرف اومد بيشتر از نيم ساعت حرف زد، بدون جاده خاكي رفتن و به جدول زدن، سياست هاي آمريكا رو تشريح كرد و توضيح داد و خلاص.
رأی ۴گزارشamiragha1حدود ۱۷ ساعت قبل گفت:
 
به عنوان یک طرفدار نظریه تعادل و پرهیز از تندروی، خیلی حال نکردم با کل این ماجرای سفر آقای روحانی و سخنرانیش. آخه عزیزجان، فلسطین به ما چه؟ هی گفتم الآن اینا پا میشن میرن باز حیثیتمون به باد میره. انصافا سخنرانی تکراری و خسته کننده ای بود.
رأی ۳گزارشcitoحدود ۱۵ ساعت قبل گفت:
 
من عکس این اخوند را در سازمان ملل دیدم بخودم گفتم خدایا یک اخوند در سازمان ملل چکار دارد مگر جای او در مسجد نیست بعد بخودم امدم اهان این اخوند از ایران اسلام زده و مردم سوپر خرفاتی با 11 هزار امام زاده مییاید.
رأی ۴گزارشcaroحدود ۱۶ ساعت قبل گفت:
 
در چنین فضائی، خشونت های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه ای و حتی نژادی افزایش یافته

جمهوری اسلامی خود مجسمه تبعیض مذهبی‌ست
رأی ۵گزارشaryiaحدود ۱۶ ساعت قبل گفت:
 
نطق حسن :گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیه‌گرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم "تک‌گویی و مونولوگ در سطح روابط بین‌المللی شده است."
دوست دارم بدونم اون مترجم بدبخت حاضر در مجمع این جمله رو چطوری ترجمه کرده و اون بدبخت ترهایی که تو مجمع ترجمه رو شنیدن چه برداشتی از این جمله کردن.
حسن جون برادر من! مجمع که کلاس فارسی اونم به لهجه دری نیست! یه چیزی بگو که همه حالیشون شه !
رأی ۲گزارشbright2009حدود ۱۳ ساعت قبل گفت:
 
فلسطین به ما چه؟
رأی ۴گزارشcilrvoحدود ۱۳ ساعت قبل گفت:
 
روحانی تصریح کرد که انتظار ما از امریکا شنیدن صدای واحد است.

خیلی خنده داره ...تو ایران که اصلا اینجوری نیست نماز دشمن شکن جمعه ، بسیج دانشجویی ، مجلس شورای اسلامی ، بیت رهبری ، سپاه فرماندار سابق کیش ، بخشدار دوقوز اباد در کنار دولت در حال حل و فصل مسائل دیپلماتیک هستند
رأی -۳گزارشbahoonehحدود ۱۲ ساعت قبل گفت:
 
سخنرانى عالى . آب سردى بود بر روى جنگ طلبان . راى ما به روحانى براى پرهيز از جنگ بود و اين اتفاق داره مى افته . جنگ طلبان خارجى رو كار ندارم ، اما اپوزيسيون جنگ طلب بدجور از اين سخنرانى جوش آورده . متاسفم براى ايرانيانى كه نجات وطن را در حمله به ايران مى دانند . انتقاداتى كه به روحانى ميشود در برابر كار بزرگى كه انجام مى دهد ، صرفا كينه توزى و انتقام جويى شخصى است . اغلب منتقدان بالاترينى كارى به سياست ندارند و كلا از اخوند متنفرند ، كه خود اين تنفر هيچ ربطى به ليبرال دمكراسى ندارد .
رأی ۱گزارشraherahaiحدود ۱۲ ساعت قبل گفت:
 
از کوزه برون همان تراود که در اوست....این آخوند چهار سال دیگر رژیم را از سقوط نجات داد وشاید هم برای یک حمله بدتر آماده کند.آنانی که با یک کشمش گرمیشان میکند وبا یک عس سردی صبر پیشه کنند .تا ببیند در چند سال آینده چه اتفاقاتی میافتد.
سرنگون باد رژیم اشغالگر اسلامی حاکم بر ایران
رأی ۰گزارشailinحدود ۱۱ ساعت قبل گفت:
 
باید مریم رجوی و بنی‌صدر رو هم‌زمان می‌فرستادن برای سخنرانی!
بعد دیگه از منفی خبری نبود :)
رأی ۱گزارشsufiحدود ۱۰ ساعت قبل گفت:
 
بنظر من روحانی نباید از هول حلیم در دیگ بیفتد باید با دقت و گام به گام در مقابل گرفتن امتیازات اساسی از آمریکا به آمریکا امتیاز دهد و باید طور یوانمود کند که آمریکائی ها تصور کنند ایران واقعا از دشمن دست برداشته و تحولی اساسی در سیاست خارجی خود داده است. و حتی کار تا آنجا پیش رود که دو کشور بتوانند حداقل در سطح کاردار بعد از 35 سال سفارتخانه هایشان را بازگشائی کنند البته این هنوز در حد یک رویاست. با وجود اینهمه جریانات تندروی داخلی و بیت رهبری و اینهمه مرگ بر آمریکا گفتن همچین چرخشی می تواند یک شکست کامل در سیاستهای نظام برای اصول گرایان تندرو و رهبری طلقی شود. اما آخوند جماعت همیشه خیلی خوب می داند که چگونه دقیقه 90 از بحران و نابودی فرار کند.ایکاش روحانی به جای حرف زدن در مورد فلسطینیانی که ایرانیان را هیچ می شمارند و تنها پول و کمک های نقدیو تسلیحاتی ما را می خواهند کمی هماز ایران و مشکلات مردم ایران بر اثر تحریمهای غرب و خواست ایرانیان برای صلح با تمام دنیا سخن می گفت.
رأی ۰گزارشraz123razحدود ۸ ساعت قبل گفت:
 
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد!
رأی ۳گزارشraz123razحدود ۸ ساعت قبل گفت:
 
سخنرانی روحانی همان سخنرانی احمدی نژاد بود فقط هولوکاست و امام زمان فراموش شد. تغییری در موضوع های اصلی جمهوری اسلامی مانند سوریه، محور مقاومت، اسرائیل، غنی سازی اورانیوم و جبهه سازی برای جنگ سرد جدید دیده نمیشود. 
سران جمهوری اسلامی در ایران باید دیگر فهمیده باشند که زمان شعار و حرف تمام شده است و باید نرمش و اعتدال سیاسی در در عمل نشان دهند. کش دادن مشکلات و افراط گرایی در این ٨ سال اخیر موجب به تشدید تحریم ها، شکست سیاسی و اقتصادی شد. 
حالا آقایان اسم شکست را نمیگویند و به جای ان کلید اعتدال و نرمش قهرمانانه را بالا گرفته اند و در مقابل چند میلیون طرفدار نظام صورت را با سیلی سرخ نگه داشته اند.