Brush Barry Brush

by: LInda Veladerrama 

Illustrated by: Sudi Memarzadeh 

 

www.shirleysgirlpublications.com

 

 

 

نویسنده: لیندا ولدراما 

تصویرساز: سودابه معمارزاده

 

کتاب مسواک بزن باری، مسواک برنده ی دو جایزه ی ویژه ی کتاب کودکان شد:

۱ـ جایزه ی بین المللی کتاب کودکان، بخش ذهن/بدن/روان ، سال ۲۰۱۱

۲-کارت: کتاب کودکان، بخش پیش دبستانی، سال ۲۰۱۱ 

 

لیندا ولدراما و سودابه معمارزاده، که هر دو در شهر سن دییگو در کالیفرنیا زندگی می کنند، در جهت تشویق کودکان  برای مسواک زدن بسیار خلاقانه عمل کرده اند. کتاب برای بچه های سه سال به بالا نوشته شده است و به زبانی ساده داستان دختران و پسرانی را تعریف می کند که بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک می کنند؛ به جز باری که فراموش می کند بعد از خوردن توت آبی دندان های کدر شده ی خود را بشوید. باری از دیدن دندان های کثیف خود در آیینه ناراحت می شود و با کمک بچه های دیگر دندان هایش را مسواک میزند. در پایان، باری دندان های تمیز و براق خود را به خوانندگان نشان می دهد. 

 

تصاویر کتاب که توسط سودابه معمارزاده، نقاش و طراح ایرانی، خلق شده اند دلیل اصلی جذابیت و موفقیت این کتاب می باشند؛ تصویر ها متناسب با سن مخاطب، ساده، شاد و دوست داشتنی هستند. حتا بزرگسالان هم شیفته ی زیبایی و تکنیک جالب این تصویرها می شوند. هنرمند با بهره گرفتن از رنگ و روغن بافت بسیار زنده و پر تحرکی ایجاد کرده است. فیگورهای اغراق شده به دنیای خیالی کودکان نزدیک هستند و از نگاه آنان واقعی می نمایند. نکته ی قابل توجه این است که هر تصویر به تنهایی پیام اصلی کتاب را منتقل می کند و خوانندگان جوان بدون خواندن متن می توانند موضوع را حدس بزنند. 

 

مسواک زدن کودکان همواره یکی از دغدغه های اصلی مادران و پدران می باشد؛ برخورد هوشمندانه ی نویسنده: لیندا ولدراما و تصویر ساز: سودابه معمارزاده با این مشکل قابل تحسین است. این کتاب که تا کنون دو جایزه ی معتبر را از آن خود کرده است در رده ی بهترین کتاب های کودکان قرار دارد. 

 

 

 

برای دیدن تصاویر کتاب به لینک زیر مراجعه کنید

 

shirleysgirlpublications.com/our-book

برای خرید کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:

 

www.amazon.com/Brush-Barry-Linda-Valderrama/dp/057806605X