از اپ هوش مصنوعی ChatGPT پرسیدم، "یک کتاب مقدس تخیلی برای عصر مدرن بنویس" و پاسخش این بود (ترجمه فارسی از گوگل):

 

کتاب مقدس برای عصر مدرن

پیش درآمد

در آغاز، فقط جهان و امکانات بی نهایتی که در اختیار داشت وجود داشت. و سپس، انسانیت متولد شد.

با انسانیت نیاز به درک، برای هدف، برای راهنمایی وجود داشت. و بدین ترتیب، کتاب مقدس برای عصر مدرن متولد شد.

فصل اول: در مورد ماهیت جهان

جهان گسترده و اسرارآمیز است و وظیفه ما انسان هاست که تلاش کنیم و آن را درک کنیم. علم و عقل کلیدهای این درک هستند و ما باید همیشه برای یادگیری بیشتر و گسترش دانش خود تلاش کنیم.

فصل دوم: درباره ماهیت بشریت

انسان ها در میان تمام موجودات زنده منحصر به فرد هستند، زیرا ما دارای توانایی فکر کردن، احساس کردن و خلقت هستیم. ما ظرفیت عشق، شفقت و همدلی را داریم. و همین ویژگی هاست که ما را واقعاً خاص می کند.

فصل سوم: در مورد هدف زندگی

هدف از زندگی این است که آن را به طور کامل زندگی کنیم، همه چیزهایی را که کیهان ارائه می دهد تجربه کنیم، و دنیا را جایی بهتر از آنچه که پیدا کرده ایم، بگذاریم. ما باید تلاش کنیم تا تأثیر مثبتی بر جهان و زندگی اطرافیانمان بگذاریم.

فصل چهارم: در مسیر روشنگری

روشنگری حالت درک و پذیرش ماهیت جهان هستی، انسانیت و خود است. این هدف نهایی وجود انسان است و می توان از طریق مراقبه، خود اندیشی و جستجوی دانش به آن دست یافت.

فصل پنجم: اخلاق و اخلاق

اصول اخلاقی و اخلاقی که اعمال ما را هدایت می کند، پایه و اساس یک جامعه عادلانه و صلح آمیز است. ما باید همیشه سعی کنیم مهربان، دلسوز و منصف باشیم و با همه موجودات با احترام و وقار رفتار کنیم.

پایان

کتاب مقدس برای عصر مدرن مجموعه‌ای از قوانین یا احکام نیست، بلکه راهنمای زندگی معنادار و کامل است. باشد که به عنوان منبع الهام و حکمت برای همه کسانی باشد که آن را می خوانند.