از اپ هوش مصنوعی OpenAI ChatGPT خواستم که «یک داستان تخیلی درباره ایران در سال ۲۰۲۴ برایم بگو» و جوابش این بود (ترجمه فارسی از گوگل):

در سال ۲۰۲۴، ایران کشوری در آستانه تغییر است. رژیم دیرینه به رهبری ولی فقیه و شورای محافظه کار با فشار فزاینده ای از سوی مردم برای اصلاحات سیاسی مواجه است. تنش‌ها سال‌هاست که در حال جوشیدن است، اما مجموعه‌ای از رویدادها در سال گذشته آنها را به نقطه جوش رسانده است.

اقتصاد با بیکاری بالا، تورم و کمبود مایحتاج اولیه رو به نابودی است. تلاش های دولت برای کنترل اوضاع فقط اوضاع را بدتر کرده است و مردم خسته شده اند. تظاهرات در شهرهای سرتاسر کشور به راه افتاده است و جوانان ایرانی در راس اتهامات تغییر هستند.

در این میان زن جوانی به نام لیلا به عنوان رهبر نهضت پا پیش می گذارد. او دانشجوی دانشگاه تهران است و از زمان شروع اعتراضات در صف مقدم بوده است. لیلا با سخنرانی های قدرتمندش و توانایی اش در جمع کردن مردم، به سرعت به نماد امید به آینده ای بهتر تبدیل می شود.

در حالی که دولت اعتراضات را سرکوب می کند، لیلا و پیروانش مجبور می شوند به مخفی کاری بروند. آنها یک شبکه مخفی تشکیل می دهند و از رسانه های اجتماعی و پیام های رمزگذاری شده برای سازماندهی و برنامه ریزی حرکت های بعدی خود استفاده می کنند. با وجود خطر، لیلا مصمم به ایجاد تغییر است و پیروانش نیز به همان اندازه مصمم هستند که از او حمایت کنند.

با نزدیک شدن به پایان سال، سیطره دولت بر قدرت شروع به ضعیف شدن می کند. لیلا و پیروانش توانسته اند حمایت اعضای کلیدی رژیم را به دست آورند و در پشت پرده برای فشار به اصلاحات تلاش می کنند. مردم در آستانه عصر جدیدی هستند و لیلا در خط مقدم همه اینها قرار دارد.

معلوم نیست آینده ایران چه خواهد شد، اما یک چیز مسلم است: لیلا و پیروانش جرقه ای زده اند که نمی توان آن را خاموش کرد و کشور دیگر هرگز مثل سابق نخواهد بود.