پس از پیروزی ٤-٠ ایران در برابر لبنان شانس رفتن مستقیم ایران به جام جهانی ٢٠١٤ در برزیل افزایش یافت. ایران در آخرین بازیش در کره جنوبی و در برابر این تیم در روز سه شنبه احتیاج به یک نتیجه مساوی دارد که در صورت پیروزی ازبکستان در تاشکند در برابر قطر، با اختلاف گل بهتر (+٤) راهی جام جهانی شود. ولیکن پیروزی کره در برابر ایران و یا پیروزی پر گل ازبکستان در برابر قطر کار تیم ملی را دشوار خواهد کرد. سر مربی تیم کره جنوبی که گویا دل خوشی از ایران و ایرانیان ندارد مطالب زیر را در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت.

چوی گفته است، خاطره بدرفتاری های ايراني ها در بازي رفت در تهران و شکست ١-٠ کره هنوز در ذهن بازيكنانش زنده است و به همين دليل آنها به دنبال انتقام از تيم ايران هستند.

وی گفت: هنوز چيزی مشخص نيست و ما تا پايان تلاش خواهيم كرد. همه بازيكنان ما رفتار نامناسب ايرانی هارا در خاطر دارند به همين دليل بايد زندگی را براي آنها سخت كنيم.

رسانه های محلی در آن زمان گزارش دادند كه ويزای بازيكنان، مربيان و تيم رسانه ای كره جنوبی برای ديدار سال گذشته با ايران يك روز قبل از سفر آنها صادر شد و همچنين تيم كره بعد از ورود به تهران مجبور شد در زمينی كه شرايط مطلوبی نداشت تمرينات خود را برگزار كند به طوريكه مسوولان تيم كره خواستار تغيير محل برگزاری تمرينات شدند اما محل دوم نورافكن نداشت و به همين دليل تيم كره نتوانست تمرينات عصر خود را برگزار كند. به كره ای ها همچنين گفته شد كه نمی توانند از زمين تمرين تيم ملی به دليل انجام عمليات عمرانی استفاده كنند. اين وضعيت براي تيم كره جنوبی بعد از تكل خطرناك دو پای مسعود شجاعی روی او بئوم سئوك بدتر هم شد و سپس كارلوس كی روش سرمربي ايران به دليل اعتراض به داوری از كنار زمين اخراج شد.

سرمربی تيم ملی كره جنوبی بعد از آن بازی گفته بود كه ايران در سفر خود به اين كشور بايد در يك پارك عمومی در كنار رودخانه سئول تمرين كند!

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید که صحبت‌های سرمربی کره به خاطر ترس او از تیم ملی ایران است.

جواد نکونام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اظهارات عجیب سرمربی تیم ملی کره، گفت: ترسی که آنها از تیم ملی ایران دارند، مربوط به امروز و دیروز نیست. آنها زمانی که مرحوم سیروس قایقران به تیم ملی کره گل زد از تیم ملی می‌ترسند. بعد از آن نوبت بازی معروف جام ملت‌های آسیا رسید که ایران با شش گل کره ای ها را شکست داد. بعد از آن نوبت بازی رفت ایران و کره رسید که توانستیم 10 نفره آنها را در تهران شکست دهیم.

وی افزود: من نه برای کره ای ها کری می خوانم و نه به آنها جواب می‌دهم. حرف او بسیار زشت بوده است. یک ورزشکار نباید این حرف‌ها را بزند، چه برسد به سرمربی یک تیم . او اگر ناراحت است، می‌تواند ناراحتی‌اش را بر سر بازیکنان کره خالی کند که این نتایج را رقم زدند. ما ایرانی ها طوری هستیم که اگر کسی به ما کینه و دشمنی داشته باشد، در زمین بازی جوابشان را می‌دهیم.

ساعت شروع همزمان هر دو بازی ٥ صبح روز سه شنبه به وقت کالیفرنیا.

سه شنبه داغی خواهد بود!