آقای برگ آمد

ایلکای


اخیرا مجموعه تجاری جدیدی در کنار دریاچه مصنوعی شهرمون گنبد کاووس افتتاح شده که مثل همه چیزهای جدید برای شهری که مردمانش در حال گذار از زندگی سنتی به سمت مدرنیته هستن، جذاب و جالبه، هر بوتیک و گالری در اونجا شروع به کار کنه یا هر ایونت و رخداد فرهنگی هنری اتفاق بیفته، همه چیزهایی هستن که تا مدت ها مردمانی رو که دنبال تنوع هستن تا در این شهر نسبتن کوچک زندگی روزمره شون رو از یکنواختی خارج کنن، باعث بشه سرشون رو برگردونن و کمی کنجکاوی کنن.

شروع این ماجرای جالب از استوری اینستاگرامی بود ک یکی از دوستان در یک گروه کوچک از دختران و زنانی فرستاد که معمولن دنبال همون تنوع در زندگی هستن، استوری خبر از یک نمایشگاه موقت چند روزه میداد که عده ای هنرها و صنایع دستی شون رو از سراسر کشور جمع کردن و اوردن و اینجا برپا کردن تا علاقه مندان به این فرم از هنرهای دستی، پیگیر ماجرا باشن.

استوری نشون میداد تقریبن هر انچه مربوط به هنر دست هست تو نمایشگاه پیدا میشه.

یکی تو گروه با شعف گفت: اوه حصیر بافی، من میخام برم ببینم و اگه شد یک کلاه حصیری بخرم واسه وقت هایی ک میریم بوم گردی و طبیعت گردی.

یکی گفت: چه جالب دکوری های مربوط به کریسمس و شمع های یلدایی دارن، میتونم برم از نزدیک ببینم، میخام امسال یلدا و کریسمس تو پیج اینستام بترکونم!

یکی گفت: کارهای چوبی آشپزخونه هست، اون تخته برش ک تو فیلم توی استوری هست رو خوشم اومد، شاید برم بخرم واسه صبحانه!

خلاصه هر کی یک چیزی رو انتخاب کرد یک دلیل برای رفتن و تماشای نمایشگاه از نزدیک اما هیچکس نفهمید و هیچ کس نگفت تا وقتی که خودم اون شب رفتم و پا توی اون نمایشگاه گذاشتم و فهمیدم گل سر سبد و چراغ اصلی اونجا یک چیز دیگه بود!

آقای برگ آمده بود!

آقای برگ یا بهتره بگم هنرمند و نقاش اصالتن اصفهانی آقای حسین شاهی که نام هنری خسرو رو برای خودشون انتخاب کردن، اثار زیبای ایشون که از اولین ابداعات و کاملن ثبت شده در یونسکو میباشد، بخش اعظم نمایشگاه رو مزین کرده بود، تابلوهایی کوچک که برای دیدن جزییات ریز و دقیقشون باید بهشون نزدیک میشدی و نباید فقط به یک نمای پرسپکتیو اکتفا میکردی.

او که در معرفی هنر خود، به این موضوع اذعان دارد که طبیعت و خدای طبیعت با اون صحبت میکند و نقاشی هایی که روی برگ ها میکشد، همگی در حالتی عرفانی به او الهام میشود.

بی شک میتوان گفت برای من تماشاگر بخش جالب و هیجان انگیز این گالری هنری، همین کارهای روح نواز و چشم نواز بود، بخصوص که از حضور این هنرمند و اثار زیبایش در این نمایشگاه خبری نداشتم، غافلگیری قشنگی بود، همکلامی و همصحبتی و شنیدن توضیحات خود هنرمند در مورد چگونه به وجود امدن آثارش، اون بخش هنردوست وجودم رو قلقلک داد و عصر پاییزی دل انگیزی رو رقم زد.

امیدوارم از دیدن فیلم تدوین شده این مصاحبه لذت ببرید: