از زمان دستگیری حمید نوری در ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (نهم نوامبر ۲۰۱۹) به ظن دخالت در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷، به محض ورود به فرودگاه استکهلم و پروسه کیفرخواست و دادگاه وی تا کنون، متأسفانه ما شاهد انبوهی از اتهام پراکنی ها و برچسب زدن‌ها و فرهنگ منحط اختلاف پراکنی از سوی برخی از نیروهای سیاسی ایرانی بوده ایم.

میهن ما ایران نیاز به همدلی و اقدام مشترک نیروهای اپوزیسیون در مقابل این رژیم ضد بشری دارد و اکنون که برای نخستین بار یکی از مرتکبین جنایت و اعدام زندانیان سیاسی در یک دادگاه کشوری، خارج از حیطه قضائی ایران مورد محاکمه قرار میگیرد و این بروشنی آغاز راهی است برای محاکمه سایر سران و آمران و عاملان جنایتکار رژیم جمهوری اسلامی، متأسفانه برخی نیروهای سیاسی بجای گرفتن پیکان اتهام بسوی عوامل شکنجه و اعدام و برجسته کردن نقض حقوق بشر و کشتار در ایران، این دادگاه را محل و صحنه نزاع خود قرار داده و می‌خواهند نتایج این دادگاه را تماماً بنفع خود مصادره و سایر رقبا را از میدان بدر کنند.

با توجه به مسائل فوق، ما که خود را بخشی از اپوزیسیون ایران میدانیم هر گونه برچسب و اتهام پراکنی و کار شکنی در میان صفوف نیروهای اپوزیسیون را اکیدا محکوم می کنیم.

ما گفتگوی سازنده، متمدنانه، همراه با فرهنگ رواداری و بردباری در جبهه نیروهای اپوزیسیون را تنها راه حل ممکن برای مشکلات ارزیابی کرده و پیشنهاد میکنیم.

ما از تمامی شخصیتهایی که برای بازداشت و محاکمه حمید نوری، این مزدور رژیم جمهوری اسلامی کوشش کرده و پیگیر پروسه محاکمه وی بودند حمایت کرده و دست آنان را بگرمی می فشاریم و همچنین وظیفه خود می دانیم که به پاس خدماتشان از آنان قدردانی بعمل آوریم.
 


یک شنبه 24 امرداد 1400

14.08.2021

جمعی از کنشگران سیاسی

اسامی:

بهرام آبار،

وحید آبان،

مهین ارجمند،

داود احمد لو

ژیلا احمدی،

سینا اروند،

کاساندان آریایی،

ریحانه اسماعیلی،

سیامک اصغریان،

آزاده اقبالی،

بن اقبالی،

علی اکبری،

اروند امیر خسروی،

ناهید امیری،

ایرج اورجی،

ناصر آهی،

گشتاسب باوند،

وحید بدیعی،

اشکان بندووی،

رحیم بندووی،

پویا بهرامی،

حبیب بهرمن،

رضا تاجیک،

بیژن جرجانی،

ایرج جوادی،

سعید جوزانی،

علی حجت،

یادی خاکزاد،

سودابه خلیلی،

فرزین خوشچین،

مهدی ذوالفقاری،

حمید روزرخ،

فروغ روانخواه،

مصلح ریبوار،

آتوسا شامقلی،

فرید صالح،

بهزاد صمیمی،

پرویز ضرغامی،

نازیلا طوبائی،

سیاوش عبقری،

شهلا عبقری،

آرزو علی اکبری،

فرساد فرهادی،

یعقوب قاسمی،

احد قربانی،

محمد قدیری،

پرویز کرماشانی،

نرگس کرمانشاهی،

اکبر کریمیان،

دکتر حسن کیانزاد،

اصغر کیانی،

رضا گوران،

جهانگیر لقایی،

علی محبی زاده،

اسماعیل مرادی،

بهرام معزی،

شیوا مقدم،

بهمن نامدار،

ثریا ندیم پور،

احمد وحدانی،

رضا وزیریان،

هادی همایونی