پیروزی شیرین پرسپولیس

میم نون

 

از یک هفته قبل منتظر این روز بودم. تو تاریخ لیگ برتر فوتبال سابقه نداشته تیمی پنج بار بطور متوالی قهرمان بشه و‌کاپ رو بالای سر ببره. از همه بازیکنان و‌ کادر فنی و کلیه کارکنان باشگاه و پشت گرمی همه هواداران پرسپولیس ممنونم. 

این مهم شاید دیگه تکرار نشه ولی ارزش این قهرمانی ها تا سالیان سال نام پرسپولیس را در محافل ورزشی زنده نگه میداره و خوشحالی بسیار شیرینی  برای هواداران پرسپولیس بحساب میاد.

نکته مهمی که میخوام بهش اشاره کنم، وجود رقیب سنتی پرسپولیس، تیم استقلال یا همون تاج هست که به خاطر اینکه از هر لحاظ شانه به شانه تیم پرسپولیس حرکت کرده و میکنه تنور فوتبال ایران را داغ نگه داشته و این خود باعث‌ انگیزه بهتر شدن و حرکت رو به جلو و پیشرفت فوتبال ایران بحساب میاید. 

استقلال و پرسپولیس بهم وابسته هستند مثل جریان فاز و نول در الکتریسیته میمونند هر کدام نباشه اون یکی قادر نیست به تنهایی موجودیت پیدا کنه. هر دو  تیم  مکمل وجود همدیگه هستند و انگیزه های مثبت زیادی را در بین ورزشکاران و جامعه ورزشی و ‌حتی در زندگی مردم عادی ایجاد کرده است.

شاید دکتر عباس اکرامی موسس تیم شاهین که بعدها پس از منحل شدن تیم شاهین، بازیکنانش توسط آقای عبده تیم پرسپولیس را تاسیس میکنند و اقای دانایی فرد و دوستانش با تاسیس تیم دوچرخه سواران که بعدها به تاج تغییر نام داد و پس از انقلاب  استقلال نامیده شد، نمیدانستند بعدها تیم هایشان به قدرت های فوتبال ایران تبدیل میشوند و‌ با تاسیس این تیمها جوانان و افراد زیادی جذب ورزش فوتبال میشوند.

دربی استقلال و پرسپولیس یکی از مهیج ترین و‌پر تماشاترین دربی ها درسطح فوتبال آسیاست و همیشه یکصد هزار هوادار را به استادیم میکشاند، کری خوانی های طرفداران نیز بخش جدای ناپذیر و ‌شیرینی فوتبال ایران است.

برای هر دو تیم تهرانی و سایر باشگاهای فوتبال ایران آرزوی موفقیت دارم و ‌امیدوارم بزودی شاهد جدایی این دو تیم ارزشمند از بدنه دولت باشیم و ‌مدیران  توانمند ورزشی سکان هدایت و ‌بازسازی اصولی این تیمها را بعهده بگیرند .

پنجمین قهرمانی پرسپولیس بر همه هواداران مبارک باد.