اعتبار هر کدوم از ما بخشی از هویت ماست و بسیار پر اهمیت. اعتبار در واقع تصویری ست که ما با صرف زمان طولانی،  در مخاطبین و اطرافیان و خانواده و همکاران و هر آنکه که مارو میشناسه، ترسیم کرده ایم. اعتبار چیز ارزونی نیست و هرگز به راحتی به دست نمیاد. و عجیب نیست که اگر آدمها وسواس بسیار در نگهداری از اعتبارشون داشته باشند. اعتبار آدمی اگر از دست بره شاید به راحتی برنگرده.
همه ی ما بشدت سعی می‌کنیم که اعتبارمون وابسته به دیگران نباشه. دوستمون نداشته باشند،  بهمون اعتماد نکنند،  تصویر زیبایی از ما نداشته باشند چون مثلا فرزند فلانی هستیم یا وابسته به فلان جا و فلانی هستیم. تلاش می‌کنیم که اعتبارمون فردی باشه و این اعتبار بدست آمده ی فردی بسیار بسیار ارزشمند و قابل احترامه و کمتر کسی رو دیدم که اجازه بده دیگران با این اعتبار ارزشمند بازی کنند.

ولی من کسی رو میشناسم که به راحتی اعتبارش رو هر روز و حتی گاهی روزی چند بار به آزمایش می‌گذاره. کاری که من خودم حاضر به انجامش نیستم و از همین جهت ایشون رو تحسین میکنم.

آقای محسن چاووشی خواننده ی پرطرفدار و محبوب پاپ و به گفته ای محبوب‌ترین خواننده ی پاپ بعد از انقلاب!
‎چاووشی که صدای بم و خاصی داره و سلیقه ی فوق العاده ای هم در انتخاب شعر ترانه هاش به خرج میده و این دو نکته و اینکه هرگز به عقاید عامه ی مردم توهین نکرده باعث شده که طرفداران بیشماری داشته باشه. یک خواننده ی پرطرفدار و بسیار کم حاشیه و شاید تنها حاشیه ی زندگی ایشون این باشه که تمام تلاشش رو برای دور موندن از در چشم بودن و  بحث اصحاب رسانه و مردم میکنه. همین نکته باعث شایعات فراوانی مثل اینکه این صدای خودش نیست،  قادر نیست کنسرت زنده بگذاره و... باعث شده.
من واقعا نمیدونم و حتی بعید نمی‌دونم که این حرف ها درست باشه ولی حتی ذره ای از احترام بی حد منو به ایشون کم نمیکنه.

محسن چاووشی  هر روز جلوی چشم من با اعتبارش شجاعانه و بدون هیچ چشمداشتی بازی میکنه. و هر بار من به جای اون میترسم.

من عضو کانال تلگرامی ایشون هستم با بیش از صد هزار عضو که البته باید تعداد چند صد هزار فالوئرهای ایشون در اینستاگرام و توییتر رو هم به این تعداد اضافه کرد. تعدادشون زیاده ولی این تعداد بی نظیر یا چشمگیر نیست. چیزی که فالوئرهای ایشون رو ارزشمند تر میکنه کیفیت این آدم‌هاست. آدمهایی که عملکردشون نشون میده که با تمام قلب و وجودشون به آقای چاووشی اعتماد و اطمینان دارن و اعتباری رو که هر روز توسط ایشون به دستشون سپرده می‌شود  را هرگز خدشه دار نمیکنن.

تمام این ماه‌ها و روزهایی که ماها اینجا و آنجا سرگرم پست گذاشتن،  دعوا کردن،  گیس و گیس کشی برای عقایدمون بودیم و هستیم،  ایشون بی سر و صدا با یک نوشته و نت کوتاه سرگرم تقاضای کمک مالی برای آزاد سازی زندانیان بدهکار مالی و یا پرداخت دیه های اونا برای آزادی و اعدام نشدن و فراهم کردن پول برای اعمال جراحی کودکان و نیازمندان بوده و هنوز هم هست.
ایشون روزی نیست که فعال نباشن و بارها ‌شده که چندین بار و یا حتی باعث آزادی نوزده زندانی در یک روز شده اند.
آقای چاووشی با شجاعت بسیار و صادقانه اعتبار تمام زندگیش رو هر روز میذاره وسط و نام و شماره ی کارتی از فرد زندانی و یا فرد بیمار جهت کمک اعلام میکنه. هرگز این شماره ی کارت ها به اسم خودش نیست.
با سرعتی که امکان نداره باور کنین پولی رو که تقاضا میکنه جمع میشه. در عرض یک ساعت چهار صد میلیون مثلا. هر بار که ارقام این قدری میذاره به خودم میگم خدایا میشه؟  اگر امروز کمک نکنن چی؟  و همیشه اینقدر سریع اون پول جمع میشه که راهی غیر از حیرت و تحسین برای شما باقی نمیگذاره.
و تو به خودت میگی دیگه امروز بسه،  عالیه. و نیم ساعت بعد میبینی که شماره کارت و اسم بعدی در کانال تلگرامش گذاشته میشه و تو دوباره می‌ترسی و می‌ترسی که مگه دوباره پول میدن؟  و باز در زمان کوتاهی پول داده میشه.

فقط خدا میدونه که آقای چاووشی و طرفداران بی نظیرش چند نفر رو از یک قدمی چوبه ی دار یا مرگ به علت بیمار نجات داده اند. آدمهایی که نام و نشانی هم ازشون نیست و تمایلی هم به دیده شدن ندارن. فقط کمک می‌کنند. جای دعوا،  جای غرغر زدن،  جای ادعای فلان و فلان،  جای شیش کیلومتر تحلیل نوشتن فقط و فقط بی‌صدا کمک می‌کنند.
و هی اعتبار آقای چاووشی رو بیشتر بیشتر می‌کنند و دوباره فردای اون روز آقای چاووشی اون اعتبار رو میذاره وسط و به آزمایش!
گفته میشه حدود بیست میلیارد تومان در چند ماه گذشته از طریق ایشون صرف کمک به شکل های مختلف شده. پولهایی که بسیار کوچولو کوچولو جمع میشه. من خودم گاهی فقط پنج هزار تومن،  ده هزار تومن دادم. انگار که فقط دلم میخواد خودم رو هر جور شده به همت این ادمهای بی نظیر وصل کنم و تیکه ای از اونا باشم.
آقای چاووشی تا این لحظه هرگز شاکی نداشته که پر واضح نشان از سلامت کار ایشون داره. البته مطمئنا کارها و انتخاب افراد برای کمک و رهایی تحت نظر تیم وکلای ایشون انجام میشه و کاملا مشخصه بشدت کنترل میشه تا ذره ای از خط راست منحرف نشن.

من هر روز حتما چند دقیقه ای رو صرف نگاه کردن به کانال تلگرامی ایشون میکنم. لذت میبرم از دیدن شجاعت و جسارت  ایشون!  و بشدت طرفداران بی نظیرشونرو تحسین میکنم. "چگونه دوست داشتن" یک هنر بسیار بسیار مهمه.
همیشه با خودم فکر میکنم اگر روزی من حتی یک هزارم اعتبار آقای چاووشی رو داشته باشم و اگر فقط و فقط یک یا دو نفر دوست واقعی با کیفیت طرفداران ایشون رو داشته باشم،  قلبم از خوشحالی لبریز  خواهد شد.

و امروز هشتم مرداد تولد محسن چاووشی عزیز بود. یا اونطور که طرفدارانش صداش میزنن: آقای خاص!
اگر بهشتی وجود داشته باشد،  چه در این دنیا و چه در جهانی دیگر،  بی هیچ تردیدی آقای چاووشی به بهای اعتبارش و دعاهایی که پشت سرشه،  یک تیکه ی شش دانگ از اون بهشت رو تا ابد برای خودش خریده.
احترام بی اندازه ی من نثار ایشون و تک تک طرفداران بی نظیرش! "بی نظیرید" عبارتی ست که مرتب خود چاووشی در تقدیر و تشکر و وصف طرفدارانش به کار میبره.

تولدت خیلی خیلی مبارک آقای چاووشی عزیز! 
عمرت بلند و با عزت!

#مژگان  #محسن_چاووشی  #تقدير  #تحسین
#احترام