توله خرسی به نام «وینی»

نگارمن

 

زمان جنگ جهانی اول، وقتی ارتش شهر وینیپگ در کانادا عازم اروپا بود، بین راه در وایت‌ریور آنتاریو، ستوان هری کولبورن توله خرس سیاه‌رنگی رو از مردی که مادر خرس رو شکار کرده بود به قیمت بیست دلار خرید و به یاد شهرش اسم‌شو وینی گذاشت.

وینی همراه دوست جدیدش به انگلستان رفت و سال ۱۹۱۹ که یگان نظامی به سمت فرانسه حرکت کرد، ناچارا به باغ‌ وحش لندن سپرده شد و به زودی خرس سیاه قطب شمال تبدیل به یکی از جاذبه‌های باغ‌ وحش لندن شد.

کریستوفر رابین، پسر الکساندر میلن نویسنده‌ی داستان‌های کودکان به اندازه‌ای شیفته‌ی وینی بود که هر روز به دیدنش می‌رفت و نام خرس عروسکی خودشو "وینی‌دپو" Winnie the Pooh گذاشته بود.

نویسنده بر اساس تخیلات، بازی‌ها و دوستان خرس اسباب‌بازی‌ پسرش قصه‌های "وینی‌دپو" رو خلق کرد که دومین شخصیت محبوب بعد از میکی‌ماوس در کمپانی دیسنی شناخته شد.

تمامی کاراکترها از هم‌بازی‌های عروسکی "وینی‌دپو" الهام گرفته شد و در حال حاضر عروسک‌های پارچه‌ای اصلی کریستوفر در یکی از معتبرترین موزه‌های نیویورک پشت شیشه‌های ضدگلوله حفظ و نگهداری می‌شوند.

این گالری خلوت و دنج در گوشه‌ای از ساختمانی آرام و باوقار، یادمان ارتش وینیپگ، ستوان کولبورن و خرس مهاجر سیاه مهربان و کوچکی‌ست که خالق یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های کودکان جهان شد.

اون روز بخصوص که عکس‌ها رو گرفتم، عروسک‌های دیسنی میهمان سرزمین آبا و اجدادی خود در وینیپگ بودند.