و در دفاع از متجاوز تنها هستی، به فکر مادرت باش!

فیروزه خطیبی



مردم کاری با شهره آغداشلو در خیابانهای مجازی مملکت کردند، که واقعن اعجاز انگیز و غرور آفرین بود.

صدها نفر صفحه اینستاگرام اش را سوراخ سوراخ کردند. نزدیک هزار نفر که بیشترشان زنان هستند، در مقابلش ایستادند، از حرمت زن، لزوم مبارزه علیه تبعیض و خشونت و مردسالاری حاکم به جای توصیه سکوت و سازش شهره آغداشلو  از خودشان دفاع کردند.

کاری کردند که رودربایستی را کنار گذاشت، همان هدفی را که در ویدئو داشت، به زبان آورد. شهره آغداشلو در جواب مردم میگوید: « ‌من ۴۲ سال پیش جدا شدم و مردی که ترکش کردم اهل این کارها نبود. بعضیها با اطلاعات غلط می‌خوان معروف بشن. ویدیو جدید من درباره قتل‌های فجیع دخترها در ایران عصبی‌شون کرده.»

این جواب، یعنی اینکه ما و مردم حق داشتیم و خیلی خوب و درست تشخیص دادیم هدف اصلی ایشان از آن ویدئو درست یک ساعت بعد از افشاگری نیویورک تایمز دفاع خجولانه از متجاوز است.

همان موقع گفتیم این ویدئو فقط در باره قتل های ناموسی نیست. قتل ناموسی و رومینا بهانه است.  چرتکه انداخته شده که آبروی بیزنس هنری اش لابلای دفاع خجولانه از متجاوز نرود. افکار عمومی غرب نفهمد که این خانم مدافع همسر سابق متجاوزش هست. الان که مردم تعرض کردند. پرده را کنار زده و بی رودربایستی دفاع میکند.

منظورش از علاقه به معروف شدن، اینهمه زن هست که شهادت داده و ایستادند و افشا کردند. در حالیکه دست برقضا کسی که اینجا دکان شهرتش را به عدالت ترجیح میدهد خود این خانم است. کسی که نگران از دست رفتن شهرتش هست، فقط و فقط خود وی هست.

نیویورک تایمز با بیش از پنجاه نفر در داخل و خارج ایران تماس گرفته. بطور دقیق گزارش تهیه کرده است. بر اساس پروتکل التزام رسانه های غرب به درج حقیقت. ۴۵ نفر از شاگردانش، افرادی از اهل هنر و نزدیک به خود ایدین آغداشلو صحه گذاشته اند، شهادت داده اند به تعدیات و تجاوزات این شخص که از حاشیه امن این حکومت به خاطر کشیدن عکس خمینی و حضرت علی برخوردار بوده و هنوز هم برخوردار است.

سیزده زن با نیویورک تایمز صحبت کرده اند که خودشان قربان تعدی و تجاوز این کثافت هستند. نوزده زن شهادت داده اند که پیشرفت و قبولی کارشان را گروگان میگرفت به شرطی که به انها تعدی و تجاوز کند.

همه این فکت ها را شهره آغداشلو خوانده است. خودش قشنگ همسر کثیف و ضد زن متجاوزش را میشناسد. نان اسم فامیلش را هم میخورد.

در قبال اینهمه گزارش، در قبال اینکه نیویورک تایمز به خاطر رعایت انصاف بارها از آیدین آغداشلو دعوت کرده بیاید و اگر قبول ندارد همه انها را رد کند، تنها جوابش اولدورم بولدورم وکیل بوده است، تنها موضعی که میگیرد این دفاعیه پست، خجولانه، عصبی و با کوبیدن زنان و عموم مردم ایران است.

تصویر شهره آغداشلو به عنوان مدافع خجول یک متجاوز، به عنوان کسی که انتخاب سیاسی اش این بود مقابل زنان و عموم مردم ایران بایستد، در تاریخ ثبت میشود. به خاطر نفع خودش، به خاطر شهرت خودش و همسر سابقش، به خاطر پول، بیزنس، حق و عدالت را مثل آب خوردن فروخت.

اما جواب دندان شکنی از مردم دریافت کرد.

اگر دقت کنید شهره آغداشلو تنها سلبرتی است که بخصوص بعد از افشاگری نیویورک تایمز از همسر سابقش دفاع میکند. ما میگوئیم به جایی نمیرسی! تو تنها مدافع تک مانده یک متجاوزی... کمی به فکر مادرت باش!

این هشتگ را در جواب به او در توئیتر و اینستاگرام بدل به ترند کردند: #شهره_آغداشلو_گوه_خورد