نواهای تلفیقی

ایلکای

 

۱- «تریوله بند» که امروزها با نواهای تلفیقی زیباشون، لحظه های من رو پر میکنن، تقریبن گروه شناسنامه داری هستند که پیج انیستاگرام و کانال تلگرام و صفحه ساند کلاد خودشون  رو بروز نگه میدارند اما فعلن هیچ صفحه ای ک مشخصه یا بکگراند این گروه رو معرفی کنه پیدا نشده،آهنگ های «چشم مست» و «والس سرخوشان»، «لنگ شو»، آواها و ترانه هایی هستند که به این راحتی از زبان و ذهن شما نمیفتند و به راحتی ملکه ذهن شما میشوند…

شما را به شنیدن آهنگ باده شبگیر، از تریوله بند در ساندکلاد دعوت میکنم

 

 

۲- «شیرازیس بند» گروهی که به زیبایی توانست نسل جدید را به شنیدن موسیقی سنتی آشتی دهد، با آهنگ «آتش گرفتم»، توجه ما را به خود جلب کرد. توضیحات آنچنانی از این گروه در سطح اینترنت نیست، اما خوشحال میشوم شما را به صفحه ساند کلاد آنها هدایت کرده و نظرتان را جلب نماییم:

 

 

۳- «دنگ شو»، گروهی که در شهرت یک سر و گردن بالاتر از دو گروه قبلی که نام بردیم، قرار میگیرد، آهنگ هایی داشتند که حتی در تیتراژ پایانی سریال های صدا و سیماس ج.ا پخش شد، آنها نیز در آشنایی و آشتی نسل جدید در موسیقی های تلفیقی سهم بسزایی داشتند و جز گروه های محبوب و بی حاشیه قرار میگیرند...

دنگ شو نام گروه موسیقی تلفیقی ایرانی است. در سال ۱۳۸۳، رضا شایا و طاها پارسا، دو برادر ایرانی (فرزندان علیرضا شجاع نوری)، با ایدهٔ تشکیل یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران مطالعات و جستجوهای خود را در این زمینه، در کنار فعالیت‌های اصلی خود، آغاز کردند. در آن زمان رضا شایا دانشجوی رشتهٔ حقوقبود و طاها پارسا پس از به پایان رساندن درس خود در رشتهٔ طراحی شهری به صورت حرفه‌ای مشغول ساخت فیلم و دیگر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی بود. در سال ۱۳۸۵ با کامل‌تر شدن ایده‌ها دنگ شو به عنوان نام گروه انتخاب شد و به عنوان گروه موسیقی ثبت رسمی گردید.

طاها پارسا در گپ و گفتی با مجله پلاک ۵۲ می گوید:  «اما اینکه چرا ما این نام را انتخاب کردیم و با وجود اینکه تا حدودی دور از ذهن است از آن استفاده می‌کنیم، باید به این موضوع اشاره کنم که مفهوم واژه دنگ که به معنی بی‌خبر‌شدن و مست‌شدن است، برای ما بسیار اهمیت دارد. جدا از اینکه ما در آثارمان استفاده زیادی از ادبیات کلاسیک پارسی به خصوص اشعار مولانا انجام می‌دهیم، برای نام‌گذاری گروه نیز به سراغ یکی از اشعار مولانا رفتیم و این نام را وام گرفتیم.»

شما را به شنیدن یکی از معروف ترین ترانه های این گروه از صفحه رسمی یوتیوب آنها دعوت مینمایم: