این ماه علیرضا میراسداله نویسنده و فیلمساز مقیم لندن بینهایت لطف کرد و داوری مسابقه انشای ایرون را پذیرفت. از جمله کارهای شاخصش چاپ ۱۸ عنوان کتاب در ژانرهای مختلف هست توسط نشر مرکز در ایران و اچ اند اس مدیا در لندن. کتابهای «مردم معمولی»، «نیم آدم و درناز» و «همین روزها» از کتابهای مطرح او در ایران هستن و رمان های «سگ ایرانی» و «تشت کوبی» از اقبال خوبی در خارج از ایران برخوردار شدن. میراسداله در ضمن سابقه ساخت بیش از پنجاه مستند تلویزیونی را در کشورهایی مثل مکزیک، پرو، ترینیداد، تایلند، اندونزی، هند، نپال، ویتنام و فیلیپین و مراکش را در کارنامه اش داره.

 انتخاب برندگان

میراسداله نوشت:

قضاوت قصه کار سختیه. من سعی کردم قصه هایی رو انتخاب کنم که خاصیت داستان کوتاه داشته باشن و از خاطره نگاری صرف دور باشن ولی تعدادشون زیاد نبود. تقریبا همه خاطره نگاری رو با قصه گویی اشتباه می گیرن. من خودم خیلی وقت ها به شیوه اول شخص و خاطره گویی می نویسم ولی رازش اینه که داستان سازی و پرداخت ادبی در خاطره انتخابی باید حتما صورت بگیره. وگرنه هزاران بلکه میلیونها خاطره مکتوب هست که جز برای خاطره گو و دوستانش ارزش دیگه ای نداره. با در نظر گرفتن این موضوع قصه هایی رو انتخاب کردم که رنگی از ادبیات هم بهشون زده شده یا حداقل خاطره ای نقل شده که به اصطلاح مجیک و شعبده قصه رو داشته:

جایگاه اول
دو قصه

غاری برای برف...
نوشته ونوس ترابی

(این خانم خوب گازش رو گرفته و جدا از اینکه این قصه اش خیلی بهتر از بقیه قصه های خودشه انتخاب شدن ممکنه بهش انگیزه بده که بیشتر و بهتر بنویسه.)

در ستایشِ عشق
نوشته مژگان فرهمند

( من خیلی از شعبده این خاطره خوشم اومد. شبیه قصه های آمریکای جنوبیه یک حس سورآل خوب داره.)

جایگاه دوم
دو قصه

تیمسار
نوشته پرویز فرقانی

حاج آقا
نوشته پریما شاهین مقدم

جایگاه سوم
یک قصه

نقاشی که صدای مادرش را از یاد برده بود
نوشته سیاوش روشندل

***‌ ***

ضمن تشکر فراوان از علیرضا میراسداله و تبریک به برندگان این ماه، در دور بعدی مسابقه برای همه آرزوی موفقیت می کنم.

ج جاوید