در بسیاری موارد بیش از ۶۰ درصد مطالب ایرون دات کام به نقل ازخواندنیها است. جهانشاه قبلا گزارش داد " در یک سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان ایرون دو برابر شده و از حدود ۱۲ هزار در ماه به حوالی ۲۴ هزار در ماه رسیده است". با این ترتیب  معلوم می شود که این خواندنیهاست که تعداد بازدیدکنندگان ایرون دات کام را افزایش داده است. بنابراین صد آفرین بر خواندنیهای جدید
خواندنیهای قدیم
به تقلید از مجله ی  "ریدرز دایجست" چاپ  آمریکا  بوجود آمد
در سال‌های نخست، خواندنیها نویسنده‌ای بجز امیرانی نداشت. اما بعدها با رونق کار مجله، روز به روز بر تعداد نویسندگان و سردبیران و پرسنل مجله افزوده شد. افرادی چون امیر هوشنگ عسگری، نصرالله شیفته، ایرج نبوی، محمود طلوعی، ذبیح‌الله منصوری، مسعود برزین، دکتر منوچهر سعادت نوری ، خسرو شاهانی و دیگران در سالهای قبل از انقلاب مدتها  سردبیر مجلهٔ خواندنیها بودند.
ویکی پدیا نوشته است:
مجلهٔ خواندنیها یکی از قدیمی‌ترین مجلات ایرانی بود که انتشار آن از سال ۱۳۱۹ خورشیدی آغاز شد و تا تابستان ۱۳۵۸ و حدود یک سال و نیم پیش از اعدام صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول آن، علی‌اصغر امیرانی، پیوسته انتشار می‌یافت. خواندنیها، در طول دوره انتشار پیش از انقلاب، بارها از سوی ساواک مورد توقیف قرار گرفت. توقیف سال ۱۳۲۱ و ۱۳۴۸ از طولانی‌ترین دوره‌های توقیف مجله بود. مجله خواندنیها برای آخرین بار در مرداد ۱۳۵۸ چاپ شد. توقیف نهایی خواندنیها به خواست خود امیرانی صورت گرفت. با اعدام امیرانی در سال ۱۳۶۰، مؤسسه خواندنیها به حکم دادگاه به مالکیت بنیاد مستضعفان رسید و مصادره شد. تتمه ماشین آلات این مؤسسه در سال ۱۳۶۸ به «شرکت چاپ و نشر سپه» وابسته به بانک سپه فروخته شد و امتیاز خواندنیها برای بنیاد مستضعفان باقی ماند.