صادق زیباکلام: گفته می‌شود که شماری از بازداشتی‌های اعتراضات اخیراعتراف کرده اند که توسط دشمنان نظام تجهیز و برنامه ریزی شده بودند و عنقریب شاهد اعترافات آنها از صدا و سیما خواهیم بود. یادتان می‌آید اعتراضات سال هشتادوهشت را هم می‌گفتند کار دشمنان نظام بوده و جناب جورج سوروس صهیونیست بکمک برخی از اصلاح طلبان بدنبال «انقلاب مخملی»بودند. اعتراضات سال نودوشش را هم یکی از مقامات شورایعالی امنیت ملی به عربستان نسبت داد.

فهم اینکه چرا نفس اعتراضات ونارضایتی های مردم از جانب مسئولین ما هیچوقت پذیرفته نمی‌شود خیلی دشوار نیست. آنان عملکرد، سیاستها، تصمیمات و آراء و اندیشه‌هایشان را آنقدرکامل وبی‌عیب و‌نقص می‌پندارند که انصافا جایی برای اعتراض نمی ماند. بنابراین اگرمخالفتها واعتراضاتی صورت بگیرد حتما توطئه و دسیسه‌ای از سوی دشمنان نظام بوده.

گفته می شود آقای رئیس جمهورهم اشاره به پخش اعترافات دستگیر شدگان نموده اند. ایشان حتما «عبدالقادر عوده» را بخاطر می‌آوردند که پانزده خرداد سال چهل و دو در تلویزیون ایران ظاهر شده و اعتراف می‌کنند که از جانب «جمال عبدالناصر» برای معترضین یا بقول مسئولین رژیم شاه «اغتشاشگران»دینار آورده بودند تا علیه «انقلاب سفید» اعلیحضرت شورش کنند و نگذارند اهداف ترقیخواهانه ملوکانه در چارچوب «انقلاب شاه و ملت» تحقق پیدا کند. معظم‌له هم آنقدر به درستی و بی‌عیب و نقص بودن تصمیمات و سیاستهای همایونی یقین داشتند که اگر مخالفتی با قبله عالم صورت می‌گرفت، یقینا توطئه دشمنان ایران می‌بوده.