شب سوم نوامبر ۲۰۲۰ در آمریکاست و مردم در انتظار دریافت نتایج انتخابات ریاست جمهوری هستند. چند دقیقه پس از ساعت ۸ شب در کالیفرنیا, شبکه "سی ان ان" بتدریج نتایج ایالات شرق آمریکا را اعلام میکند. بنظر میآید که "بایدن", معاون سابق رئیس جمهور آمریکا شب خوبی را در پیش رو دارد. "بایدن" خیلی دیر وارد انتخابات شد و با شعار "بازگشت به دوران طلایی اوباما" هیجان زیادی در بین مردم ایجاد کرد, مردمی که انتخابات را گزینشی بین بد و بدتر میدانستند و قصد شرکت نداشتند. ولی پس از اینکه در مناظرات جنجالی, ترامپ به همسر "بایدن" توهین کرد و مدرک دکترای او را جعلی خواند, مردم بیش از پیش مصمم شدند که در انتخابات شرکت کنند و به عوام فریبی های ترامپ پایان دهند.

در مرکز انتخاباتی "بایدن" او سرگرم پاکنویسی نطق پیروزی بود و فعالان سیاسی دور او حلقه زده و به او تبریک میگفتند. حتی چند سناتور جمهوری خواه هم با او تماس گرفتند و اعلام همکاری با دولت آینده را کردند.

در کلوب گلف ترامپ در جنوب فلوریدا اتمسفر کاملا متفاوتی حاکم بود. چهره گزارشگران شبکه فاکس نیوز خبر از شکست ترامپ میداد. ترامپ از چند هفته پیش اعلام کرده بود که اگر نتیجه به نفع او اعلام نشود حتما تقلبی در کار بوده و او مجبور خواهد شد که "اردو کشی" کند و طرفداران بسیجی اش را به خیابان ها بیاورد. ولی بعضی از مشاوران ترامپ از او تقاضا میکردند که شکست را قبول کرده و مطابق رسم معمول تلفن تبریکی به "بایدن" بزند و برای وی آرزوی موفقیت کند.

پاسی پس از نیمه شب, تلفن همراه ترامپ زنگ زد. تلفنی از راه دور و از مسکو بود. پوتین با لحنی بسیار محکم و جدی گفت: "مبادا اعلام شکست بکنی. من اینجا در بیت رهبری جلسه ای با سران نیروهای نظامی و امنیتی داشتم و ما توانستیم که وارد سیستم های انتخاباتی ۵ ایالت کلیدی فلوریدا, اوهایو, پنسیلوانیا, ویسکانسین و مینه سوتا بشویم و نتایج را به نفع تو تغییر دهیم. تو با رای ۶۲ درصد به ۳۴ درصد پیروز این انتخابات اعلام خواهی شد. ماه آینده در هلسینکی تورا خواهم دید و دیدار ها تازه خواهد شد. به ملانیا هم سلام برسون."

صبح روز بعد, "بایدن" با کمال ناباوری به نتایج انتخابات نگاه میکرد, هیچ جور نمیتوانست قبول کند که در پنسیلوانیا, محل زادگاهش, فقط ۳۰ درصد رای آورده باشد. حتما تقلب عظیمی در کار بوده. واقعا چه میبایست کرد؟ آیا باید مردم, به خصوص جوانان, طبقه تحصیلکرده و محیط زیستی ها را به خیابان آورد؟ مردم دنبال رای شان میگشتند و میخواستند که رای شان درست خوانده شود.  

الان چند سالی است که از آن انتخابات میگذرد. "بایدن" و "سندرز" هنوز در حصر خانگی هستند و ترامپ قانون اساسی را عوض کرده و قرار است که تا پایان عمر در کاخ سفید جدید در جنوب فلوریدا فرمانروایی کند. چین, مکزیک, کانادا و اتحادیه اروپا تحریم های سنگین اقتصادی بر علیه آمریکا برقرار کرده اند و دیگر کسی نفت از آمریکا نمیخرد. مردم آمریکا واقعا زیر فشار هستند. جامعه بین المللی تاکید میکند که هدف از تحریم ها, تغییر رژیم نیست و مسئولیت تغییر رژیم بر دوش مردم آمریکاست و بس. باید منتظر بود و دید که چه میشود.