از جام برترین های انگلستان، یادداشت ِ شماره ی هفت


 با درود به دوستانی که این رشته نوشته های فوتبالی را دنبال می کنند. امروز شنبه چهار بازی ی جالب در رشته بازی های جام ِ برترین های انگلستان انجام گرفت که در این نوشته به سه تای آن ها پرداخته می شود. یک ماه پیش بود که تیم ِ «ردینگ»، یکی از تیم های ته ِ جدولی، سرمربی اش را برکنار کرد و دو هفته پس از آن آقای نیگل ادکین، (Nigel Adkins) سرمربی ی پیشین ساوث همپتون را به کار گمارد. امید می رفت با شناختی که ادکین از تیم ِ ساوث همپتون دارد در بازی ی امروز در برابر آن تیم بازی خوبی از بایکنان ِ تیم اش بکشد. ولی چنین نشد و ردینگ بازی را دو بر صفر واگذار کرد. این تیم پس از دریافت ِ گل ِ نخست بازی را واگذار کرد. در نیمه ی دووم هم در ده دقیق ی نخست کوشید که به بازی یاز گردد ولی نتوانست. اکنون سقوط این تیم حتمی شده است.
در بازی ی دیگر تیم ِ آرسنال توانست در خانه ی وسِت بروم ویچ با نتیجه ی دو بر یک از سد ِ آن تیم بگذرد. روسسکی، بازیکن ِ خط ِ میانه ی آرسنال، توانست در هر نیمه یک گل برای تیم اش بزند، یکی در دقیقه بیستم و دیگری در دقیقه ی پنجاهم. آرسنال از دقیقه ی هفتاد و پس از دریافت یک پنالتی ده نفره بازی کرد. آرسنال اکنون با یک بازی ی بیشتر یک پله بالاتر از چلسی و در رده ی چهارم ِ جدول نشسته است.  اکنون آرسنال این امکان را دارد که تا رده ی سووم جدول خودش را بالا بکشد، اگر بتواند سه بازی ی آینده را ببرد این کار شدنی است.
امروز استون ویلا بازی درخشانی را از خود نشان داد و در خانه ی استوک آن تیم را سه بر یک شکست داد. استون ویلا توانسته در چهار بازی ی آخرینی که داشته سه تای آن ها را ببرد و از خطر ِ سقوط رهایی پیدا کند. استوک تا پیش از بازی ی امروز جایش در جام برترین ها استوار می نمود ولی شکست ِ امروز ِ آن تیم را هم به لبه ی مرز فرو رفتن کشاند.  پ. مهرکوهی