در حالیکه رسانه ها درایران، تصاویر توقیف نفت کش بریتانیایی را به طور گسترده نشان دادند که در آن سربازان نقاب دار سپاه پاسداران این کشتی عظیم را مجبور می کنند تا به آبهای سرزمینی ایران برودکه توقیف شود، واکنش ها در سراسر جهان به این اقدام جمهوری اسلامی ادامه دارد. اقدامی که چند روز پس از اظهارات آیت الله خامنه ای در مقابله با آنچه اقدامات خبیثانه انگیس خوانده، ایران را بار دیگر زیر ذره بین برده است.

در بریتانیا، وزیر خارجه این کشور بعد از تماسی تلفنی با جواد ظریف، گفته ایران در پی توقیف نفتکش خود "گریس ۱" در جبل الطارق توسط بریتانیا این موضوع را از دریچه "مقابله به مثل" می بیند. او این برداشت ایران را به دور از واقعیت خوانده. همزمان به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف قرار است امروز یکشنبه، جرمی هانت از بسته تنبیهی رونمایی کند که در آن ایران مشمول تحریم های تازه ای خواهد شد و حتی اموالش در بریتانیا توقیف می شود. به گزارش این روزنامه بریتانیایی، حتی ممکن است لندن تلاش کند تا اتحادیه اروپا و سازمان ملل تحریم هایی که با برجام رفع شده بود را برگرداند.

فصلی آتشین و پر التهاب در رابطه تهران و لندن.

در برنامه چشم‌انداز بامدادی بامداد سی ام تیر ۱۳۹۸، علی همدانی، میزبان چشم‌انداز بامدادی نخست گفتگویی انجام داد با کامبیز فتاحی، خبرنگار بی‌بی‌سی در واشنگتن و سپس در گفتگو با سعید باقری، پژوهشگر حقوق بین‌الملل از موسسه دانشگاهی اروپا مقیم بروکسل، درباره آینده رابطه ایران و اتحادیه اروپا سوال کرد.

چشم‌انداز بامدادی رادیو بی‌بی‌سی از ساعت ۷ تا ۹ بامداد هر روز بر روی این امواج و فرکانس‌های رادیویی و ماهواره‌ای پخش می‌شود.