بی بی سی فارسی:

از ایران گزارش شده است که بیل‌مکانیکی که در نزدیکی حرم عبدالعظیم در شهر ری در جنوب تهران مشغول حفاری بود به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرد که مومیایی‌ شده به نظر می‌رسید.

رسانه های ایران از جمله روزآروز و خبرگزاری ایسنا می گویند در پی برخورد ماموران حفاری با یک "جسد مومیایی شده" در حرم عبدالعظیم در شهرری در جنوب تهران، یک عضو شورای شهر تهران تعلق این جسد به رضا شاه پهلوی را محتمل دانسته و گفته عملیات حفاری در منطقه برای بررسی دقیق موضوع متوقف شده است.

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته میراث فرهنگی این شورا، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در عین حال تاکید کرده است که "جنازه متعلق به هر کسی که باشد به دلیل اینکه مومیایی شده جنبه میراثی دارد و باید حفظ شود"...

...پس از خروج محمدرضا شاه پهلوی از ایران که حدود یک ماه پیش از فروپاشی حکومت او بود، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه آخرین شاه ایران جسد پدرش را همراه خود از ایران خارج کرده است اما فرح پهلوی آخرین ملکه ایران که همراه شاه در دی ماه ۱۳۵۷از ایران رفت و تا پایان عمر شاه در کنار همسرش بود، این موضوع را تکذیب کرده است.

برو به آدرس