رادیو فردا:

یک روز پس از هشدار دادستان تهران مبنی بر برخورد با هرگونه «تجمع» پس از اعلام رد صلاحیت‌ها، رئیس قوه قضائیه نیز با لحنی موکد از مقامات قضایی و امنیتی کشور خواست، هماهنگ با دادستان کل، با «فتنه» و «اغتشاش‌های» احتمالی در انتخابات برخورد کنند.

حکم تازه رئیس این قوه در کنار دیگر هشدارها و تذکرهایی که چند مقام قضایی و امنیتی در چند هفته اخیر داده‌اند می‌تواند حاکی از نگرانی فزاینده از تکرار اعتراضات سال ۸۸ باشد که ماه‌ها به طول انجامید و ایران را در صدر اخبار جهان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، روز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین، از دادگستری ها و دادسراهای کل کشور خواست با کسانی که به گفته او «در توهم فتنه‌گری هستند» مقابله کنند تا «برخی نتوانند آرای فاسدشان را علیه نظام پیش ببرند».

وی همچنین از مقامات قضایی خواست که با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی «نگذارند عده‌ای آرای مردم را تصاحب کرده یا فتنه‌گری و اغتشاش کنند».

رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از اعتراض‌های دامنه‌دار به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که به جنبش سبز معروف شد با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

آقای لاریجانی در عین حال با اشاره به همین اعتراض‌ها در سال ۸۸ گفت که «بعید می‌دانم فتنه‌گران بخواهند مسیر فتنه ۸۸ را تجربه کنند»، اما «نباید توجه و احتیاط را از دست داد».

وی همچنین با تاکید بر این که ممکن است «دشمنان هوس کنند» در انتخابات «ضربه ای به نظام وارد کنند» افزود که «لذا همه باید آماده باشیم... که هیچ فضا و جایی برای این چنین شیطنت‌هایی باقی نگذارند».

برو به آدرس