رادیو فردا:

فرماندهان دریایی آمریکا به دنبال نزدیک شدن شناورهای تندرو ایرانی به یک ناو هواپیمابر ایالات متحده در تنگه هرمز، هشدار دادند که برخوردهایی از این دست در آینده می‌تواند موجب اشتباه محاسباتی شود و به درگیری نظامی بیانجامد.

به دنبال نزدیک شدن شناورهای تندرو سپاه پاسداران به ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» در روز سه‌شنبه اول فروردین در تنگه هرمز، فرماندهان نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه ایران را متهم کردند که کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی را به مخاطره انداخته و باعث «مزاحمت» برای کشتی‌های جنگی در این تنگه می‌شود.

به گزارش رویترز، آنها هشدار داده‌اند برخوردهایی از این دست در آینده می‌تواند موجب اشتباه محاسباتی شود و به درگیری نظامی بیانجامد.

طبق این گزارش، این فرماندهان گفته‌اند، دو دسته از شناورهای تندرو ایران روز سه‌شنبه به هنگام ورود ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» به تنگه هرمز به این ناو نزدیک شدند.

رویترز می‌گوید، ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» روز سه‌شنبه برای نخستین بار در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از اقیانوس هند وارد خلیج فارس شد.

طبق این گزارش، فرماندهان آمریکایی گفته‌اند زمانی که شناورهای تندرو ایران به ۸۷۰ متری ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» رسیدند، هلی‌کوپترها از روی عرشه به پرواز درآمدند و به چرخ‌زنی بر فراز این قایق پرداختند.

این گزارش می‌افزاید، این رویارویی بدون شلیک گلوله پایان یافت.

برو به آدرس