دویچه وله:

معاونان ظریف به کمیسیون ویژه رسیدگی برجام گفته‌اند که تصویب متن توافق هسته‌ای در مجلس به آن جنبه تعهد قانونی می‌دهد. نایب رئیس مجلس نیز گفته است ارائه لایحه برجام به مجلس نمی‌تواند منافع ملی را تامین کند.

معاونان ظریف در چهارمین جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی برجام، در مورد ابعاد حقوقی موضوع توضیح داده‌اند. تخت‌روانچی و عراقچی می‌گویند تصویب برجام در مجلس به آن جنبه تعهد قانونی و الزام‌آور می‌دهد.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، به خبرگزاری ایسنا گفته که مسئله برجام حقوقی است و اختلاف نظرهایی در این باره وجود دارد: « ولی ما با دولت مشکل پیدا نخواهیم کرد زیرا اولویت منافع ملی برای ما از همه چیز بیشتر است.»

باهنر عنوان کرده که ارائه لایحه برجام به مجلس و تصویب آن، دست دولت را خواهد بست و به صلاح مصالح کشور نیست. او در عین حال تاکید کرده که این موضع، نظر شخصی اوست نه دیدگاه مجلس.

بیشتر بخوانید: ادامه مجادلات میان مجلس و دولت بر سر تصویب توافق هسته‌ای

سخنان باهنر همزمان با چهارمین جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی برجام با حضور دو عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ادا شده‌اند. عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی دوشنبه (۳۱ اوت/۹ شهریور) توضیحات مفصلی از روند مذاکرات اتمی در دوره دولت قبلی و کنونی ارائه کرده و به اعضای این کمیسیون گفته‌اند مجلس را "محرم" می‌دانند.

برو به آدرس