دویچه‌وله:

در آخرین مراحل گفت‌وگو برای رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ، نتانیاهو گفت توافق راه ایران را به سوی تولید بمب اتمی هموار می‌کند. دولت اسرائیل در یک ویدیوی تبلیغاتی ایران را با داعش مقایسه کرد.

بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه (۳۰ ژوئن) در جریان دیداری با پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا، از روند مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ که در وین ادامه دارد، به شدت انتقاد کرد. او گفت: «این توافق راه دسترسی آنها (دولت ایران) را به بمب هسته‌ای هموار می‌کند، نه تنها بمبی عادی، بلکه بمب اتمی».

نتانیاهو که بارها مخالفت خود را با روند مذاکرات هسته‌ای ابراز داشته، گفت: «ما فکر می‌کنیم که این یک خطای اساسی است که به رژیمی تروریست اجازه تولید سلاح هسته‌ای داده شود.»

او گفت که برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی از روی ایران، به جمهوری اسلامی اجازه می‌دهد که "صدها میلیارد دلار پول کسب کند تا بتواند به تجاوزات تروریستی خود ادامه دهد".

نتانیاهو تصریح کرد: «این راه خطاست. خطرناک است برای اسرائیل، برای ایتالیا، برای اروپا، برای ایالات متحده و برای سراسر جهان».

مقایسه با داعش

دولت اسرائيل با پخش یک ویدیوی کارتونی کارزار تازه‌ای علیه ایران به راه انداخته است. در ویدیوی یادشده جمهوری اسلامی با "دولت اسلامی" یا داعش مقایسه می‌شود. در ویدیو گفته می‌شود که "جمهوری اسلامی ایران همان داعش است در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر».

برو به آدرس