دویچه وله:

روزنامه آلمانی زوددویچه درگزارشی به نقل از محافل اطلاعاتی می‌نویسد که سپاه پاسداران از فرودگاه امام خمینی تهران موشک‌های کوتاه‌برد، خمپاره، موشک‌های ضدتانک و ضدکشتی و مهمات برای گروه‌های شبه‌نظامی خاورمیانه ارسال می‌کند.

یک دیپلمات غربی که به اطلاعات سرویس‌های مخفی دسترسی داشته، به روزنامه زوددویچه گفته است که این آشیانه تا حدود دو سال پیش در اختیار شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بود، ولی امروز از قرار معلوم به مرکز لجستیک و انبار تسلیحات سپاه پاسداران بدل شده است. زوددویچه نقشه‌ای هوایی از این بخش فرودگاه را نیز در گزارش خود منتشر کرده است.
بر اساس این اطلاعات، تسلیحاتی که در این آشیانه انبار شده شامل موارد زیر می‌شود: موشک‌های کوتاه‌برد از نوع فتح ۱۱۰ که بیش از ۲۰۰ کیلومتر برد دارند، همین‌طور موشک‌های آتشبار فجر۵ که گروه حزب‌الله در لبنان و جهاد اسلامی در غزه، و نیز احتمالا حماس آن را به‌کار برده‌اند. از دیگر سلاح‌ها باید از موشک‌های ضدکشتی از نوع ث ۸۰۲ "نور"، موشک‌های پدافندی هوایی و ضدتانک، خمپاره، سلاح‌های کوچک و انواع مهمات نام برد.
این روزنامه می‌افزاید که از این زرادخانه‌ سلاح‌های مدرن به مقصد جنگ سوریه و برای گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان و غزه، نه فقط درون هواپیماهای باری، بلکه هم‌چنین در قسمت بار هواپیماهای مسافربری نیز بارگیری می‌شود.

برو به آدرس