دوست آن باشد که گیرد دست دوست در پریشان‌حالی و درماندگی. یکی دیگه؛ این دغل دوستان که می‌بینی، مگسانند دور شیرین. هر دو بیت شعر از سعدی شیرازی است که نتنها استاد بی همتای  سهل و ممتنع گویی است، روانشاس زبدۀ جامعهۀ ایران زمان خودش که تا کنون هم فرق چندانی نکرده بوده.

وجه مشترک دو بیت که در بین ایرانیان ضرب المثل رایج شده را به آسانی میشود در مصاحبۀ نخست وزیر اسرائیل با بخش فارسی صدای آمریکا مشاهده کرد.

مصاحبه در حین  کنفرانس دو روزۀ ورشو در بارۀ ترسیم استراتژی مشترک برای مقابله با فاشیسم اصلاح ناپذیر دینی جنگ افروز، توسعه طلب، ایرانی کُش و ایران ویران کُن انجام شده که در آن شصت کشور منجمله اکثر کشورهای عرب خصوصاً در حوزۀ خلیح فارس  در کنار اسرائیل حضور داشتند.

البته فاشیست های اسلامیست، لابیگرانشان و چپولان همفکر و متحد با آنان در آمریکا/اسرائیل (یهود)  ستیزی کوچکترین اشاره ای به این جنبۀ حیاتی کنفرانس ورشو نکرده و هرکدام مشغول کم اهمیت جلوه دادن و حتی به سخره گرفتن آن شدند.

بعنوان یک ایرانی که درد رهایی ایران خانوم و فرزندانش را از سیه روزی ساری و جاری دارد به سخنان نخست وزیر تنها کشور دموکراتیک منطقه که یهودیان سابقۀ دوستی چند هزار ساله فرهنگی، تاریخی و استراتژیک با ایرانیان دارند گوش هوش دهید و ببینید یک واژه خلاف حقیقت محض در آن برزبان  بنیامین، بی بی، ناتانیاهو در بارۀ ایران و ایرانیان اسیر فاشیسم دینی نمی آید.

بیخود نیست که مردم ایران علیه سیاست فلسطین-محور فاجعه بار و ضد کلیت منافع ملی ایران  فاشیسم دینی شعار میدهند، درد ایران داشتن مستلزم کنار گذاشتن نفرت های بیجا و جایگزینی آن با عشق به ایران و ایرانی میباشد.

تنها راه رهایی، تلاش بی امان برای سرنگونی کلیت حاکمیت اصلاح ناپذیر فاشیست ها میباشد. تحریم های کمر شکن و کپی برداری از مُدل رهایی بخش در آفریقای جنوبی و برمه نقشه راه است.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

 تبریک

سخنان بی بی را با سخنان این ایرانی کُشان مقایسه کنید: