برخی از ویژگی ها و مشخصات او
دیک دوربین  (زادهٔ ۲۱ نوامبر ۱۹۴۴) سناتور ایالت ایلی‌نوی در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۱۹۹۷ به‌ عضویت این مجلس درآمد. وی در زمرهٔ سناتورهای گروهی است که بیشتر از ۴ سال در سنا حضور دارند. دربین از جمله لیبرال ترین اعضای کنگره است. مجله ی "مادرجونز" دوربین را لیبرال ارشد سنا خوانده است. برخی دیگر از ویژگی های او به شرح زیر است:
همسر: لورتا شیفر
فرزندان: کریستین (درگذشته) -جنیفر - پل
فارغ التحصیل: دانشگاه جورج ‌تاون
تخصص: وکالت و مشاوره حقوقی
مذهب: کاتولیک
وابستگی به حزب سیاسی: حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا

تارنمای رسمی او
(به زبان انگلیسی)

مفهوم فارسی نام خانوادگی او
دوربین = کسی که اشیاء و یا اشخاص  را از دور خوب می بیند - کسی که دید چشم و نیروی بینائی قوی برای دیدن فاصله ٔ دور دارد - (دیرخواب و زودخیز و تیزسیر و دوربین  - خوش عنان و کش خرام و پاکزاد و نیک خوی: منوچهری)
دوربین عکاسی = نگار افکن - نگر افکن - ابزاری برای ثبت تصویر بر روی فیلم است.

دیک دوربین و دونالد ترامپ
★ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا توییتی کرده که به نظر می‌رسد در آن اشاره توهین‌آمیز به کشورهای آفریقایی، هائیتی، السالوادور را تکذیب کرده است. این در حالی است که سناتور دیک دوربین، از حزب دموکرات گفته است خود شخصا شنیده که ترامپ زبان "نژادپرستانه‌ای" به کار برده است. توییت ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی صورت گرفته که در آنها گفته شده رئیس‌جمهوری آمریکا با زبانی ناپسند به کشورهای آفریقایی، هائیتی، السالوادور اهانت کرده و گفته چرا آمریکا باید به مردم این کشورها اهمیت بدهد. طبق این گزارش‌ها که  روز جمعه (۲۲ دی ۱۳۹۶/ ۱۲ ژانويه ۲۰۱۸) در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود "چرا مردم کشورهایی را که چاله مستراح هستند، به اینجا راه می‌دهیم؟". کاخ سفید سخنان منسوب به ترامپ را رد نکرده است. ترامپ در توییتر نوشته که در اظهارات خود "از چنین زبانی" استفاده نکرده بود. او در عین حال گفته از زبانی "تند" استفاده کرده است. اما سناتور دوربین گفته است آقای ترامپ از "چاله مستراح" در سخنان خود استفاده کرده است.
★ دیک دوربین سناتور دموکرات در سخنانی گفت: اقدام ترامپ در افشای اطلاعات محرمانه به روس ها، خطرناک و بی پروا بوده است. وی تصریح کرد: اقدام رئیس جمهور، نه تنها خطرناک بلکه بی پروا بوده است. این اقدام برای او بی پروا بوده است که اطلاعات محرمانه و حساس را در اختیار وزیر خارجه و سفیر روسیه قرار دهد. رسانه های آمریکا گزارش دادند که رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با وزیر خارجه روسیه اطلاعات طبقه بندی شده ای را در رابطه با گروه تروریستی داعش آشکار کرده است.
تهیه و تدوین:
دکتر منوچهر سعادت نوری

*
منابع و مآخذ
دیک دوربین: بخش های فارسی و انگلیسی تارنمای ویکی پدیا
واژه ‌ی دوربین: تارنمای واژه نامه‌ی پارسی ویکی و تارنمای ویکی‌پدیا
'اشاره نژادپرستانه' ترامپ با خشم مواجه شد: تارنمای بی بی سی
انتقاد شدید ۲ سناتور آمریکایی از اقدام ترامپ در افشای اطلاعات محرمانه به روسیه: تارنمای خبرگزاری تسنیم
*
گزیده ای از نوشتارها
http://msnselectedarticles.blogspot.ca/2018/01/blog-post_14.html
بخش های پیشین مجموعه ی یادداشت ها و نوشتارها و نامه ها